• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tworzenie gry RPG w WPF(?)

0 głosów
974 wizyt
pytanie zadane 6 grudnia 2015 w C# przez emSon Stary wyjadacz (10,480 p.)

Cześć wszystkim.

Udało mi się skończyć wersję alpha szkieletu gry RPG. Wymyśliłem fabułę, opracowałem łączenia między klasami i zamknąłem to w pliku *.DLL. Dorobiłem testy i wszystko aż lśni poprawnością działania. Taki piękny kodzik aż się prosi, aby go użyć. Z początku myślałem, żeby przełożyć to na konsolę. Szybko jednak zrezygnowałem z tego planu. Przecież C# to język możliwości. Moje zainteresowanie przykuł więc WPF.

W związku z tym mam kilka pytań:

  1.  Jak opracować takie zakładki, żeby można było się przełączać między nimi?
  2. Do CAŁKOWITEJ zmiany wyświetlanej zawartości w oknie potrzebne jest stworzenie nowego okna?
  3. Gdzie umieścić całą logikę kodu? Nie ma czegoś takiego jak main()?
  4. Czy w ogóle WPF nadaje się do takich zastosowań?

Myślałem też nad implementacją go w Unity, bądź przepisaniem na C++ i zrobieniem interfejsu w SFML'u.

Co o tym myślicie?

PS Wiem że odpowiedź na pierwsze pytanie jest w google, ale kompletnie nie miałem pojęcia co wpisać w wyszukiwarkę.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 10 grudnia 2015 przez niezalogowany
wybrane 12 grudnia 2015 przez emSon
 
Najlepsza

Ad.1 - Masz gotową kontrolkę (tutaj inny tutek)

Ad.2 - Nie

Ad.3 - Jest Main, ale poczytaj o MVVM.

Ad.4 - Nie, ale da się to w nim zrobić.

Oczywiście, że silnik będzie lepszym rozwiązaniem. Pytanie tylko, czy projekt jest na tyle rozbudowany, by go w nim implementować. W przeciwnym razie IMHO byłby to przerost formy nad treścią.

Jeśli chcesz się poobracać w tym świecie (WPF), to zaprzyjaźnij się z dokumentacją na MSDN.

+1 głos
odpowiedź 10 grudnia 2015 przez achilles147 Dyskutant (9,580 p.)
Szczerze mówiąc chyba najlepszym wyborem będzie unity. Nie robiłem nic w SFML ani tez nigdy nie próbowałem zrobic gry w WPF. Natomiast Unity jest bardzo dobrym silnikiem, który po poznaniu jest bardzo przyjazny i wykonuję mega dużo roboty za Ciebie. Zależnie też jakiego rodzaju grę robisz bo jeżeli jest to gra prosta  tekstowa, bez animacji itd to pewnie i WPF się na to nada:). Ogólnie wyboru dokonałbym bardziej na zasadzie w czym czujesz się mocniej czy w c++ czy też w c# a następnie czy gra jest bardziej zaawansowana (Unity) czy tez raczej prosta tekstowa, nie wymagająca za dużej pomocy od strony silnika graficznego czy też dźwiękowego (WPF,WinForms). Mała sugestia, jeżeli jednak jesteś zainteresowany dalszym rozwojem w GameDevie to jednak warto poznawać silniki gier i wybrać unity czy też odpowiednik jakiś C++:)

Podobne pytania

+1 głos
0 odpowiedzi 348 wizyt
+2 głosów
1 odpowiedź 1,374 wizyt
pytanie zadane 20 września 2019 w Nasze projekty przez Itnes Początkujący (350 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 430 wizyt
pytanie zadane 15 maja 2017 w C i C++ przez neos Początkujący (320 p.)

93,424 zapytań

142,421 odpowiedzi

322,643 komentarzy

62,782 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...