• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Mapa kafelkowa w sfml

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,434 wizyt
pytanie zadane 28 listopada 2015 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Jak w sfmlu zrobić mapę kafelkową. Mógłbym prośić o cały kod? Bo jak patrzyłem na poradnik od Pana Szymona Siarkiewicza to nie mogłem tego zrozumieć.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 28 listopada 2015 przez niezalogowany
Jak zobaczyłem tytuł tego pytania, to zamierzałem ci podać dwa linki: do oficjalnego tutoriala SFML-a i do bloga Szymona. Jak się pewnie domyślasz, teraz podam co tylko jeden (ten pierwszy): http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.0/graphics-vertex-array.php#example-tile-map Mimo to, zachęcam cię do dokładniejszego przeczytania kodu, bo przykład z bloga SS jest o wiele prostszy, o wiele wygodniejszy i o wiele bardziej intuicyjny (żadnych wad, u mnie działa super, powinienem chyba Szymonowi zapłacić). Jeśli serio nie rozumiesz, to później mógłbym ci to wytłumaczyć, mimo że tłumaczenie już jest, tylko że nie aż tak dokładne.
komentarz 28 listopada 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Wszystko rozumiem, poza 1. Jaki jest system dodawania nowych kafli? Z tymi quad[0 do 4]
komentarz 28 listopada 2015 przez niezalogowany
Aha, ty mówisz o sposobie z oficjalnego tutoriala. No, ja mówiłem o sposobie Szymona, ale to też może ci wytłumaczę ;) Jeśli chodzi ci o dodanie nowego kafla, w sensie, że chcesz jednak zmienić wielkość mapy kafelkowej, to wystarczy zmienić dwa ostatnie argumenty aktualne, czyli te, z którymi wywołujesz funkcję (czyli zamiast (...,16,8) możesz dać (...,32,16)) i odpowiednio zmienić tablicę. Ta mapa kafelkowa działa tak, że ustawia na ekranie odpowiednie punkty w odpowiednich miejscach, a następnie pomiędzy te punkty wsadza tekstury. O co chodzi w quad? Też za bardzo tego nie ogarniam, ale chodzi min. o to, że jezt to wiele punktów, które tworzą kwadraty (z 4 punktów, bo 4 rogi). Według mnie sposób Szymona jest o wiele lepszy, bo można łatwiej wczytywać mapy z pliku (nie trzeba robić edytora poziomów) i do tego łatwiej ogarnąć collidery.
komentarz 28 listopada 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
czyli jeżeli wpiszę 5 to mi przeskoczy do koliejnej "linijki" w pliku png?
komentarz 28 listopada 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
OK, sprawdziłem to, i jednak tak jest jak myślałem
komentarz 28 listopada 2015 przez niezalogowany
OK, to dobrze, że już rozumiesz :) Sorka, że nie odpowiadałem, ale jak widać sam też sobie dobrze radzisz ;)
komentarz 29 listopada 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
A wiesz może jak zrobić kolizję z kafelkiem?
komentarz 30 listopada 2015 przez niezalogowany
I właśnie dlatego sposób Szymona jest o wiele lepszy! :) Jak chcesz się uprzeć na tamtym sposobie, to musisz znać pozycje poszczególnych punktów (nie wiem jak to zrobić, sam ledwo to ogarnąłem), a w sposobie z bloga są zwykłe sprite'y poukładane ładnie obok siebie, dzięki czemu jest o wiele wygodniej i przejrzyściej. Może jednak dokładniej przestudiujesz sposób Szymona? ;)
komentarz 30 listopada 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Ale, mósiałbym mieć jakiś przykład tego sposobu. Jeżeli takowy masz to mógłbyś mi podesłać?
komentarz 30 listopada 2015 przez niezalogowany
Hm, jak chcesz na teraz, to mógłbyś po prostu ściągnąć z bloga, na końcu każdego artykułu z serii ,,Piszemy grę w SFML-u" jest link do kodu źródłowego (to byś wtedy musiał wszystkie pliki dać do jednego projektu i skompilować) http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/piszemy-gre-w-sfmlu/piszemy-gre-w-sfmlu-lekcja-3-czesc-2/ Jakbyś chciał jakiś prostszy przykład, w którym jest minimum kodu i komentarze wszystko objaśniające, to byś jednak musiał poczekać do piątku :/ Wtedy korzystam z komputera. Może tymczasem poczytaj sobie jeszcze trochę bloga, albo zajmij się swoimi sprawami, a ja w piątek mógłbym ci to przesłać. Jak jesteś cierpliwy i możesz poczekać, to może napisz mi na PW na co mam ci to przesłać ;)
komentarz 30 listopada 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
nie wiem czemu, ale w linijce 46 wyskakuje mi błąd: no maching function for call to Map::Tile::Tile(int&)'

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 300 wizyt
pytanie zadane 29 czerwca 2020 w C i C++ przez oski. eskimoski Początkujący (380 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 206 wizyt
pytanie zadane 30 lipca 2018 w C i C++ przez HitMan Użytkownik (850 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 648 wizyt
pytanie zadane 17 kwietnia 2017 w C i C++ przez fatalFOx Początkujący (300 p.)

92,568 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,638 komentarzy

61,957 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...