• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zadania z assemblera - początkujący

0 głosów
1,810 wizyt
pytanie zadane 27 listopada 2015 w Inne języki przez Kapi2222 Obywatel (1,220 p.)

Witam! Jako ,że jestem początkującym w tym języku mam problem z kilkoma zadaniami. Nie wiem do czego służą różne funkcje. Z racji tego ,że nie mam żadnego kompilatora do assemblera nie znam nawet poprawnego wyniku do tych zadań bo nie wiem jak je sprawdzić. Pomógłbym mi ktoś i powiedział mniej więcej w jaki sposób rozwiązuje sie takie zadania?

Zad. 1

mov ax,3 
mov bx,5 
add ax,bx 
neg bx 
add bx,ax 
sub ax,bx 
int 3  ;wszystkie komendy są dla mnie zrozumiałe oprocz tej, co ona robi w programie?

zad. 2 - Podać heksadecymalnie wynik:

mov ax, 3 
loop: cmp ax, 16 
      jge ok 
      add ax, ax 
      jmp loop 
  ok: int 3

I tyle. Chciałbym po prostu poznać schemat rozwiązywania tych zadań. Jak go poznam to myślę ,że z resztą zadań sobie poradzę :) Głównie chodzi mi o zad. 2 bo wiem np. że loop to pętla ale nie wiem jak ona ma tutaj konkretnie zadziałać i jak sie kończy.  Dziękuję i pozdrawiam :)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 27 listopada 2015 przez Krawiec91 Pasjonat (19,600 p.)
1. Te zadania są tak "skomplikowane", że znając instrukcje procesora, można je na kartce albo w głowie "skompilować". Ciężko mi tu powiedzieć o schematyczności w tych zadaniach. Nie podałeś co te programy miałyby robić. Chyba, że tylko fragmenty zamieściłeś, z 6-7 linii w assembly za dużo się nie podziała.