• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Przekazywanie efektu naboju do przeciwnika

Object Storage Arubacloud
0 głosów
191 wizyt
pytanie zadane 26 listopada 2015 w C i C++ przez GameProgrammer Obywatel (1,140 p.)

Chcę wprowadzić różne efekty do nabojów typu podpalenie,trucizna itp.
Mam klasę weapon:

#pragma once

#include "Item.hpp"

class Weapon : public Item
{
public:
	Weapon(std::string data,TextureManager &textureManager);
	void update(sf::Time dt);
	void useItem(Statistic &statistic);

private:
	int speed;
	int damage,currentDamage;
	bool collision;
	float criticalAttack;

	sf::Vector2i bRect,bTileSize;

	sf::Clock game_clock;
	sf::Time shot_delay;
	sf::Time last_fire_timestamp;
};

ona tworzy obiekty pocisków podczas użycia:

	statistic.bullet.emplace_back(new NormalBullet(statistic.playerPosition,statistic.mousePosition, speed, currentDamage, collision,
													bRect, bTileSize,effectData,textureManager));

 

#pragma once

#include <SFML\Graphics.hpp>
#include "TextureManager.hpp"

#define _USE_MATH_DEFINES
#include <math.h>

class Bullet : public sf::Drawable
{
public:
	Bullet();

	virtual void update(sf::Time dt);
	void draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states) const;

	void setIsActive(bool isActive);
	bool getIsActive();
	bool getCollision();

	sf::FloatRect getGlobalBounds();
	int getDamage();
protected:
	int setItems(std::string &item);

	sf::Sprite sprite;

	int damage;
	int speed;
	bool collision;
	sf::Vector2f direction;
	float angle;

	bool isActive;
};


I chcę właśnie stworzyć te różne efekty, podpalenie,trucizna itd.
Chcę stworzyć klasę główną Effects, i różne dziedziczące od niej, ale np. będzie taki rodzaj efektu że co kilka sekund będzie odbierać ileś tam  HP ogniem/trucizną, albo pocisk co stunuje gracza itd. Zatem konstruktor będzie przyjmował różne parametry.

Nie wiem czy zrobić jakąś strukturę z parametrami typu type,damage,chance itd. i potem te strukturę wypełniać w weapon, przekazywać do bullet, a za jej pomocą tworzyć efekt na przeciwniku. Macie jakieś pomysły?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 26 listopada 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 270 wizyt
0 głosów
3 odpowiedzi 190 wizyt
pytanie zadane 28 grudnia 2019 w C i C++ przez NieMaJuzNazw Użytkownik (890 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 84 wizyt
pytanie zadane 18 października 2020 w OpenGL, Unity przez Sic Dyskutant (8,510 p.)

92,551 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,523 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...