• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tworzenie gry w 2.5D

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,605 wizyt
pytanie zadane 22 listopada 2015 w Java przez niezalogowany
Mam pomysł na grę. Bedzie to gra na konkurs . Chciałbym użyć grafiki 2.5d (takiej jak w This War of Mine ). Postacie są w 2d, gra dzieje się w 2d. Natomiast mapa jest w 3d. Niestety nie wie jak zacząć zabawę z 2.5d . Czy mama zrobić obiekty w 3d. A postacie tylko w 2d. Miałem już styczność z robieniem gry 2d. Używam silnika LibGdx. Jeśli bedzie taka potrzeba to nauczę się Unity i tam napisze gre. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 23 listopada 2015 przez Szymon Lisowiec Mądrala (7,150 p.)
Z tego co się orientuję, 2.5D to zwykłe 3D, ale widok ograniczony jest do 2D.

Tzn. tworzysz świat 3D, a kamerę blokujesz w jakimś miejscu, np. z boku mapki (Worms Clan Wars).
komentarz 24 listopada 2015 przez Szymon Lisowiec Mądrala (7,150 p.)
Taki efekt 3D to niezły bajer, ale nic wspaniałego grze nie daje. Takie Worms Clan Wars nawet chyba lepiej wyglądało by w normalnym 2D. Jedynie obciąża grafikę.
komentarz 24 listopada 2015 przez Strategiusz Dyskutant (9,220 p.)
Daje to jednak tyle, że łatwiej zrobić proste modele 3D, prostą animację i wszystko mieć przez renderowanie, niż ręcznie rysować każdą możliwą klatkę animacji i efekt.
komentarz 25 listopada 2015 przez Szymon Lisowiec Mądrala (7,150 p.)
Można zrobić model 3D, a później z niego "screeny" i stworzyć tzw. "sprite".
komentarz 25 listopada 2015 przez Schizohatter Nałogowiec (39,600 p.)
Ale będziesz miał wtedy wszystko "proste". Ja osobiście wolę stare gry 2D od pierwszych 3D (nie mówimy o starych fpsach, w których świat był 3D, ale wszystko było zbudowane na dwuwymiarowych sprite'ach).
komentarz 25 listopada 2015 przez Szymon Lisowiec Mądrala (7,150 p.)
Co prawda jeżeli mamy model 3D, to możemy poruszać nim dowolnie za pomocą funkcji. Nie trzeba robić masy grafiki.
0 głosów
odpowiedź 23 listopada 2015 przez niezalogowany
Mówimy o jakiej platformie dysttrybucji? Android? Btw dzisiaj już się nie robi prawdziwych gier 2.5D, a gry 3D z odpowiednio pochyloną kamerą.
komentarz 23 listopada 2015 przez niezalogowany
Gra będzie pisana pod PC. Libgdx i Unity dają możliwość wypuszczenia gry na Androida wiec nie widzę problemu z przepisaniem
komentarz 23 listopada 2015 przez niezalogowany
Wiem, że Unity daje możliwość wypuszczenia, też na Androida. Raczej chciałem skrytykować pisanie gry na desktopy w Javie.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 135 wizyt
pytanie zadane 11 listopada 2021 w Python przez jakubkoksik Początkujący (260 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 741 wizyt
pytanie zadane 6 lutego 2016 w C i C++ przez Slavian Początkujący (420 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 282 wizyt
pytanie zadane 12 sierpnia 2018 w Java przez vinncer Nowicjusz (120 p.)

92,759 zapytań

141,679 odpowiedzi

320,443 komentarzy

62,102 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...