• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem z fizyką oraz zastosowaniem pętli stałokrokowej w grze typu PingPong [C++][SFML]

Object Storage Arubacloud
+1 głos
410 wizyt
pytanie zadane 22 listopada 2015 w C i C++ przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
edycja 22 listopada 2015 przez pietrzakacper
Cześć!

Piszę, a właściwie już napisałem prostą gre w stylu retro typu PingPong w SFML-u.

1.Gra mimo tego, że działa poprawnie nie satysfakcjonuje mnie. Zależało mi na uwzględnieniu rotacji piłki gdy odbije ją się w ruchu. Jako, że moja wiedza z zakresu dynamiki nie jest zbyt obszerna rozwiązałem ten problem dość prymitywnie. Gdy gracz odbije piłkę będąc w ruchu oprócz odwrócenia wartości pixeli w osi x które pokonuje pocisk zwiększam ilość pixeli w osi y. Jednak gdy gracz nie porusza się odbijając zmniejszam tą ilość (zrobiłem tak by y nie rósł do monstrualnych wielkości). Całość daje wrażenie rotacji gdyż piłka zaostrza swój tor i przyśpiesza. Jednak licze że jest lepiej odwzorowująca rzeczywistość implementacja rotacji.

2.Czytałem o zastosowaniu pętli stałokrokowej do odświeżania stanu aplikacji, jednak czytając paredziesiąt razy różne posty o tym nadal nie rozumiem jak ona działa i nie umiem zastosować jej w grze. Gdyby któś mógł mi to wytłumaczyć na prostym przykładzie byłbym wdzięczny. Mam nadzieje że zastosowanie tej pętli wpłynie na płynność gry.

http://wklej.org/id/1853708/

Prototyp:

http://www23.zippyshare.com/v/lJUHPyV7/file.html

Pozdrawiam

Kacper

Ps: Nie hejtujcie tak bardzo funkcji winningManager(), jestem pewien, że w najbliższym uda mi się poprawić sposób kończenia gry. Narazie zrobiłem ją tylko żeby działała.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 22 listopada 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
wybrane 7 grudnia 2015 przez pietrzakacper
 
Najlepsza
Wyślij najpierw działający prototyp gry, np. przez jakiś hosting - trudno cokolwiek stwierdzić.
komentarz 22 listopada 2015 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Ok już ogarniam, wartość x i y to wartości jakie przebywa w ciągu sekundy
komentarz 22 listopada 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Tak, dla osi OX i OY. Razem te składowe tworzą wektor.
komentarz 22 listopada 2015 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Nie wiem czemu to tak długo do mnie docierało hah

Dzięki wielkie za wyczerpanie tematu :)
komentarz 22 listopada 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
A co, działa?
komentarz 22 listopada 2015 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Działa :)

Tylko muszę się jeszcze pobawic wartościami żeby gra była dynamiczna ale nie za trudna.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 401 wizyt
pytanie zadane 10 sierpnia 2017 w C i C++ przez WireNess Stary wyjadacz (11,240 p.)
+4 głosów
3 odpowiedzi 1,783 wizyt
pytanie zadane 30 maja 2016 w C i C++ przez niezalogowany
+1 głos
2 odpowiedzi 826 wizyt
pytanie zadane 26 maja 2016 w C i C++ przez Kyoya Początkujący (260 p.)

92,551 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,523 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...