Cześć!
Piszę, a właściwie już napisałem prostą gre w stylu retro typu PingPong w SFML-u.
1.Gra mimo tego, że działa poprawnie nie satysfakcjonuje mnie. Zależało mi na uwzględnieniu rotacji piłki gdy odbije ją się w ruchu. Jako, że moja wiedza z zakresu dynamiki nie jest zbyt obszerna rozwiązałem ten problem dość prymitywnie. Gdy gracz odbije piłkę będąc w ruchu oprócz odwrócenia wartości pixeli w osi x które pokonuje pocisk zwiększam ilość pixeli w osi y. Jednak gdy gracz nie porusza się odbijając zmniejszam tą ilość (zrobiłem tak by y nie rósł do monstrualnych wielkości). Całość daje wrażenie rotacji gdyż piłka zaostrza swój tor i przyśpiesza. Jednak licze że jest lepiej odwzorowująca rzeczywistość implementacja rotacji.
2.Czytałem o zastosowaniu pętli stałokrokowej do odświeżania stanu aplikacji, jednak czytając paredziesiąt razy różne posty o tym nadal nie rozumiem jak ona działa i nie umiem zastosować jej w grze. Gdyby któś mógł mi to wytłumaczyć na prostym przykładzie byłbym wdzięczny. Mam nadzieje że zastosowanie tej pętli wpłynie na płynność gry.
http://wklej.org/id/1853708/
Prototyp:
http://www23.zippyshare.com/v/lJUHPyV7/file.html
Pozdrawiam
Kacper
Ps: Nie hejtujcie tak bardzo funkcji winningManager(), jestem pewien, że w najbliższym uda mi się poprawić sposób kończenia gry. Narazie zrobiłem ją tylko żeby działała.