• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zadania z tablic - język C

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,700 wizyt
pytanie zadane 20 listopada 2015 w C i C++ przez Kapi2222 Obywatel (1,220 p.)

Witam! Mam do rozwiązania dwa zadania z tablic i z racji tego ,że jestem początkujący w tej dziedzinie nie potrafię sobie z nimi poradzić. Prosiłbym o pomoc - przede wszystkim zależy mi na zrouzmieniu tych zadań, niekoniecznie na samym rozwiązaniu. 

Zad. 1

Uzupełnij program tak, aby wypisywał powtarzające się liczby z tab. Wynik programu powinien być następujący: 2, 4, 5.

#include <stdio.h>
int main(){
 int tab[] = {2,4,5,4,3,2,7,5};
 int i, j;
 for(…………) {
 for(………) {
 if (………) {
 printf(……);
 break;
 }
 }
 }
 return 0;
}

Zad. 2 

Uzupełnij program, tak aby wypisywał na ekran 10 pierwszych elementów ciągu Fibonacciego (bez wykorzystania rekurencji). Sam ciąg Fibonacciego znam, tylko nie wiem jak wypełnić te puste luki.

 

#include <stdio.h>
#define SIZE …………
int main(){
 int tab[SIZE];
…………………………………………………
…………………………………………………
 int i;
 for(…………) {
…………………
 }
 for(i=0; i<SIZE; i++) {
 printf("%d ", tab[i]);
 }
 return 0;
}

Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam :)

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 20 listopada 2015 przez niezalogowany
Powiedz czego nie rozumiesz?
0 głosów
odpowiedź 20 listopada 2015 przez mrcnsct Nałogowiec (36,390 p.)
1. Musisz porównywać ze sobą elementy tablicy. Żaden nie powtarza się więcej niż dwa razy, więc dla danego elementu wystarczy sprawdzić czy powtórzył się on później, jeśli tak to wypisać.

2. Elementy ciągu trzeba wpisać do tablicy, liczysz je tak, że tab[i]=tab[i-1]+tab[i-2]; wcześniej gdzie masz te dwie wolne linijki prawdopodobnie trzeba wpisać wartość elementu 0 i 1 ciągu do tablicy.

Spróbuj zrobić te programy po swojemu, później porównaj z tym co masz uzupełnić i zobacz co tam brakuje.