• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Stworzenie gry Color game

Object Storage Arubacloud
0 głosów
161 wizyt
pytanie zadane 18 listopada 2015 w C i C++ przez Teagle Nowicjusz (210 p.)

Hej, mam do Was pytanie. Ostatnio szukałem sobie pewnej gry stymulującej koncentrację, w którą kiedyś sobie grałem, ale jej nie znalazłem nigdzie (właściwie to jest na androida coś bardzo podobnego i nazywa się Crazy Brain Colors). W związku z tym wpadłem na pomysł, aby samemu ją napisać. Jestem jednak początkującym programistą i znam tylko C++ niemniej to mnie nie przeraża i zamierzam zrealizować ten pomysł. Potrzebuję jednak Waszej pomocy w postaci pewnych podpowiedzi.

Na początek jednak krótko opiszę grę. W mojej wizji wygląda to tak, że otwiera się nieduże okienko, gdzie do wyboru jest poziom (łatwy, średni, trudny), a następnie przechodzi się już do rozgrywki. U góry pojawia się nazwa koloru, której czcionka jest inna niż ten kolor, np "żółty" w kolorze niebieskim. Podspodem wyświetla się 6 nazw kolorów (każda nazwa koloru może być w innym kolorze niż sama nazwa o tym mówi). Trzeba kliknąć w nazwę koloru w jakim wyświetlony jest napis u góry. Coś takiego:

                        żółty

czerwony       zielony       niebieski

żółty(w kolorze białym)  czarny       czerwony

W takiej sytuacji prawidłowa odpowiedź to niebieski. Po odpowiedzi pojawia się kolejny ekran z innym słowem u góry i nazwami kolorów w tych samych lub innych kolorach rozmieszczonymi losowo na ekranie. Rozgrywka gra 60 sekund a gracz ma za zadanie udzielić jak najwięcej prawidłowych odpowiedzi.