Zaczałem pisać mały symulator walki między 2 bohaterami. Stworzyłem object wojownik i na tej podstawie przypisywało się cechy poprzez wpisanie jakichkolwiek wartości.
#include <iostream>
#include <fstream>
#include "wojownik.h"
#include <cstdlib>
#include <time.h>
using namespace std;
int main()
{
cout << "Witaj w symulatorze walki!" << endl;
Wojownik w1;
w1.dodaj_wojownika();
w1.oblicz_atak();
//int akt_zycie1;
Wojownik w2;
w2.dodaj_wojownika();
w2.oblicz_atak();
//int akt_zycie2;
//while ((w1.zycie<=0) || (w2.zycie<=0))
{
int los;
srand(time(NULL));
los=rand()%2+1;
if(los==1)
{
cout<<"Tura wojownika: "<<w1.imie<<endl;
cout<<"Wojownik: "<<w1.imie<<"Zadal: "<<w1.cios<<" obrazen."<<endl;
w2.zycie=w2.zycie-w1.cios;
cout<<"Wojownikowi: "<<w2.imie<<" zostalo: "<<w2.zycie<<endl;
}
else if (los==2)
{
cout<<"Tura wojownika: "<<w2.imie<<endl;
cout<<"Wojownik: "<<w2.imie<<"Zadal: "<<w2.cios<<" obrazen."<<endl;
w1.zycie=w1.zycie-w2.cios;
cout<<"Wojownikowi: "<<w1.imie<<" zostalo: "<<w1.zycie<<endl;
}
}
return 0;
}
Nie wiem jak zrobić by wojownicy zadawali sobie obrażenia do momentu, gdy któryś z nich będzie miał 0 życia. Napisałem pętle, ale spełnia się tylko dla jednego warunku, nie wiem jak wykonać resztę.
Myślałem, żeby napisać dodatkową funkcję typu:
void aktualne_zycie();
ale nie wiem jak pobierać aktualne życie po zadaniu ciosu. Mam nadzieję, że nie namieszałem za bardzo.