• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Serwer po stronie gracza - Unity

Object Storage Arubacloud
0 głosów
402 wizyt
pytanie zadane 13 listopada 2015 w C# przez Adam Nowicki Obywatel (1,600 p.)
Cześć, troszkę ogarniam C# i chciałbym zabrać się za unity, którego póki co nawet nigdy w życiu nie odpaliłem. Naukę chcę prowadzić poprzez drobne projekty, w których będę ogarniał mechanizmy, które będę chciał wykorzystać w moim głównym pomyśle. Najpierw jednak chcę poczytać trochę i przygotować się z teorii do pierwszego projektu. Czyli chcę wiedzieć po prostu jak się do tego zabrać :) Pierwsza gierka ma być bardzo prosta. Dwie sterowane kulki, które będą ze sobą kolizować. Niby proste (i z tym raczej sobie poradzę sam), ale chcę zrobić to multiplayer, a wyglądać ma to tak, że gracze dołączają do wspólnego lobby, u jednego z graczy robi się serwer, do którego podpina się powiedzmy 5 osób. Każda kolizja miałaby zabierać odpowiednią ilość HP graczą. Choć w szkole miałem coś o protokołach, połączeniach, ogółem sieciach to mało z tego pamiętam. Jakich fraz/protokołów/słów kluczowych googlować? Pozdrawiam

 

PS - Gra oczywiście 2D z widokiem z góry by sobie życia póki co nie utrudniać.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez Dobi Użytkownik (640 p.)
wybrane 8 marca 2016 przez Adam Nowicki
 
Najlepsza
Unity 3D od wersji 5 ma bardzo dobre wbudowane komponenty odpowiedzialne za obsługę sieci. Wystarczy, że znajdziesz Standard Assets i tam jest scena z przykładem. Mam nadzieję, że dzięki temu zrozumiesz jak to zrobić, bo w internecie jest niewiele poradników.

Niedawno się zajmowałem eksperymentalnie podobnym projektem, więc chętnie Ci pomogę w razie problemów :)
komentarz 14 listopada 2015 przez Adam Nowicki Obywatel (1,600 p.)
A jak wygląda tworzenie serwera po stronie jednego z graczy?
komentarz 14 listopada 2015 przez Dobi Użytkownik (640 p.)

Jeśli korzystasz z tego co doradzałem wcześniej to masz takie okna:

Albo każdy gracz moze samodzielnie się łączyć, ale wymaga to znajomości IP albo można wykorzystać Match Makera wtedy wszystko można zautomatyzować, ale wymaga to usługi na serwerach unity.

http://docs.unity3d.com/Manual/UNetMatchMaker.html
https://developer.cloud.unity3d.com/landing/

 

 

komentarz 15 listopada 2015 przez Adam Nowicki Obywatel (1,600 p.)
Ok, dzięki :) W razie co będę uderzał na forum lub PW :)

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 812 wizyt
pytanie zadane 18 marca 2020 w OpenGL, Unity przez Bartek12 Mądrala (5,510 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 910 wizyt
pytanie zadane 24 czerwca 2019 w OpenGL, Unity przez marcin_w Gaduła (3,190 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 272 wizyt
pytanie zadane 8 marca 2020 w Offtop przez saseta00 Użytkownik (700 p.)

92,568 zapytań

141,420 odpowiedzi

319,620 komentarzy

61,954 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...