• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nauka algorytmiki, specyfikacji i analizy

Object Storage Arubacloud
0 głosów
772 wizyt
pytanie zadane 13 listopada 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez niezalogowany

Witam wszystkich tu zgromadzonych. Programuję od prawie roku, dla niektórych to mało, dla innych dużo. Mam dużą wiedzę i portafię "rozwiązać" niejeden problem. Chodzę do technikum i mam rozszerzenie informatyka. Aktualnie uczymy się programowania w języku C++ i za każdym razem zanim napiszemy program musimy napisać algorytm do niego. Ok ale o co mi dokładnie chodzi.
Niecały rok temu poszedłem do Profesorki która mnie teraz uczy informatyki żeby nauczyła mnie podstaw C++. I ani słowem nie wspomniała mi że istenieje coś takiego jak algorytm. I teraz jest tak, że piszę programy bez żadnego problemu tylko 2 pętle zagnieżdżone itd. Wiadomo podstawy, ale i bardziej rozwinięte programy nie stanowią dla mnie wyzwania. Bo z tego co rozumiem pisząc algorytm mam być procesorem, mam go pisać dla innego człowieka tak żeby zrozumiał, oraz żeby to nie było lanie wody. I jest tak że nie umiem ani schematu blokowego, ani listy kroków. A programy piszę, bez żadnego wysiłku. I czy dobry programista musi umieć algorytmikę, czy nie. Bo coś mi się nie widzi pisania algorytmu do programu wyświetl wynik działania 2 liczb, bo to jest zbędne, a do Microsoft Excel to jest za trudne. Proszę powiedzcie mi gdzie mogę się porządnie tego nauczyć, czy dobrze myślę z tymi przykładami i czy ta algorytmika cechuje dobrego programistę. Chciałbym, aby wasze wypowiedzi były wyczerpujące (może być lanie wody to nie algorytm) a nie typu TAK, TAK, NIE.






Wybaczcie jeśli tekst jest chaotyczny albo niezrozumiały albo cokolwiek, ale mam wielkie problemy z pisaniem takich długich wypowiedzi.

2 odpowiedzi

+3 głosów