• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Co sądzicie o obecnym programie nauczania?

VPS Starter Arubacloud
–4 głosów
1,407 wizyt
pytanie zadane 13 listopada 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
otwarte ponownie 13 listopada 2015 przez hubot
Moim zdaniem zaczynanie w podstawówce od Baltie, Logo itp. nie przynosi żadnych efektów. Nie uczy to programowania, uczy jedynie myślenia kreatywnego. Programy Baltie, Logo, Scratch tak naprawdę nie służą do programowania wbrew ich nazwom bo programowanie to jest proces tworzenia, testowania i utrzymywania kodu źródłowego a nie przeciąganie i upuszczanie obrazków na ekran i patrzenie jak postać się porusza. Moim zdaniem w podstawówce od 1 kl do 4 kl powinni uczyć (X)HTML, CSS, JS oraz PHP a od 4 kl do 6 kl C/C++, gdzie w kl 4 najpierw jest program Hello World, są porównywane różnice między C i C++, objaśniane komendy std::cout i std::cin, objaśnianie różnic pomiędzy '\n' a std::endl, wskaźniki, referencje, wektory, w kl 5 szablony, omówienie biblioteki WINAPI, zaawansowane zagadnienia biblitoteki STL, dyrektywy preprocesora, w 6 kl aplikacje okienkowe w Qt Framework. W 1 gimnazjum powinny być aplikacje sieciowe w C++, omówienie różnic pomiędzy C# a C++, zapoznanie się z platformą .NET Framework, pierwszy program w C# lub VB.NET w zależności od wyboru ucznia i za zgodą jego rodziców na daną decyzję, pojęcie klasy, metody, delegaty, kolekcje itd. Co o tym sądzicie? Czy według Was szkoła ma dobry program nauczania? Co o nim sądzicie?

14 odpowiedzi

+7 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez emSon Stary wyjadacz (10,480 p.)
Nie każdy nadaje się na programistę. Powód jest prosty - nie każdy chce. Zapewniam cię, że dzieciaki z czwartej klasy chodziły by zajęcia ze wskaźników z takim entuzjazmem jak ty na biologię. Byłyby to godziny zmarnowane. Osoba nie zainteresowana tematem wyniosłaby z tych lekcji tyle, że jakieś tam języki są.

Po drugie, nie ma tylu programistów, którzy chcieli by uczyć w szkołach. Większośc woli pracować w firmach i tworzyć konkretne aplikacje, rozwijać się i zarabiać NAPRAWDĘ przyzwoite pieniądze. Powiedz któremuś, że ma za trzy tysiące miesięcznie na jakimś zadupiu szkolić dzieciaków, których to gówno obchodzi. Nikt mądry by sie na to nie zgodził.

U mnie w 3 gimnazjum SCRATCH jest dla większości wyzwaniem. Już sobie wyobrażam jakbyśmy pracowali w .NET :D
+6 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)
Zapomniałeś dodac, że na egzaminie w 6 klasie mają napisać gotowy program  okienkowy  wielkości worda, albo portal wielkości onetu.

 

nie wiem co ty człowieku ćpiesz ale zmień dilera bo ci szkodzi... kto  powiedział, że ktokolwiek ma się uczyć programowania? a może od 1 klasy powinni uczyć się o korzeniach drzew ?  zastanów się co ty bredzisz.
+4 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez hit02 Nałogowiec (33,970 p.)

Moim zdaniem szkoła nie ma dobrego planu nauczania, bo ten plan jest "dla wszystkich", ale na twój tym bardziej bym się nie zgodził. smiley

O ile moge się zgodzić, że programowanie, tworzenie algorytmów, ale programy typu Baltie są naprawde świetne na początek. Sam gdy zaczynałem naukę, to zacząłem od C++, a potem na kilka miesięcy przeżuciłem się do Baltiego. Po tych kilku miesiącach nie potrafiłem co prawda jeszcze dobrze programować, ale umiałem już myśleć analitycznie.

Zauważ że te programy uczą właśnie analitycznego myślenia, co przydaje się w absolutnie każdej czynności w informatyce.

Nie wszyscy programiści muszą tworzyć aplikacje okienkowe w .NET. Ja przykładowo nie lubię tworzyć okienek, a zato wolę wiedzieć, jak coś działa od środka - stąd u mnie zainteresowanie reverse engineering, a tam okienek jest naprawdę bardzo mało.

W piątej klasie podstawówki tylko 1% uczniów zrozumie, czym jest uchwyt do zasobu systemowego i czemu używa się np. HWND, HHOOK, HTHREAD, a nie ma np. HUSER. Prawda jest taka, że z WinAPI wiele osób nawet na studiach ma problemy, a ty chcesz to dać dzieciom z podstawówki.

PS W 4 kl. nie było by co porównywać, bo dzieciaki nie rozumiały by, że to są różne języki.smiley

komentarz 13 listopada 2015 przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
Ja WINAPI w miarę ogarniałem 5-6 kl podstawówki by stworzyć pustą aplikację okienkową (ew. jakieś przyciski i pola tekstowe) i wiedziałem co to jest HWND (jest to uchwyt okienka), HINSTANCE (jest to uchwyt instancji programu) itp. Aplikacje konsolowe C++ i wxDevC++ nieco wcześniej. Ja na początku zacząłem od C++, ale mnie zniechęciło w dzieciństwie konieczność tak długiego pisania kodu w WINAPI, więc w wieku 10 lat przerzuciłem się na .NET. Moim pierwszym językiem .NET był VB.NET, potem C# i C++/CLI ale zamierzam kontynuować naukę VB.NET.
komentarz 13 listopada 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)
Musisz być wybitnie uzdolniony...

Moim zdaniem powinieneś pracować w google conajmniej przy takim zasobie wiedzy...
komentarz 13 listopada 2015 przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
edycja 13 listopada 2015 przez hubot
Powiem, że zamierzam się kształcić w kierunku technologii .NET. Informatyk stwierdził że znam C# i mogę się brać za jego zaawansowane zagadnienia. Z kolei inni informatycy, w tym nauczyciel w szkole stwierdził że umiem HTML. W sumie skoro umiem tego HTML, CSS, JS i C# to mógłbym się brać za ASP.NET lub za tworzenie gier w Unity.
komentarz 13 listopada 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)
Umiesz js,html,css, c#, jave i co jeszcze? sądząc po pisowni jesteś w gimnazjum, ale pamiętaj;  napisanie hello world w 15 językach to nie ich znajomość..

a twoje płacze mało mnie intersują.
komentarz 14 listopada 2015 przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
Na pewno znam dobrze C#, HTML, CSS i JS w teorii. Mam podstawy C++. Javę i PHP cośtam też trochę wiem ale to co nie znaczy że umiem tylko że się orientuję jak to wygląda. To, że napisałem Hello world w Pascalu, Javie, PHP itp. to nie znaczy że je umiem tu się z tobą zgodzę.
+3 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez Frendom Pasjonat (18,900 p.)
Wydaje mi sie ze podstawowka jest po to aby zachecic dzieciaki do nauki, a nie odwrotnie, to po pierwsze. Po drugie w podstawowce nie kazdy potrafi plynnie czytac i liczyc, a co dopiero programowac. A po trzecie nie kazdy jest programista i nie kazdemu podobaloby sie narzucanie czegos, czego nie lubi. Idac twoim tokiem myslenia, oprocz tego co napisales dzieciaki powinny iczyc sie rozszerzonej biologii, matematyki, chemii, fizyki. Wyobrazasz to sobie? :)dlatego przedmioty techniczne sa nauczane dopiero po gimnazjach, jak ktos sie zdecyduje na taki kierunek
+3 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
Powiem tak - jako dodatek dla chętnych? czemu nie.
Jeśli na siłę dla wszystkich - beznadziejny plan.
Dlaczego?
A na komu programowanie jak np. Chce projektować mosty?

Przy okazji... Podstawówka i C++?
C++ jest trudnym językiem na początek.
NIe zdziwiłbym się gdyby była niechęć do "Informatyki" w szkole jak twoje plany wejdą w życie...
komentarz 13 listopada 2015 przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
No to zmieniam opinię: żeby na informatyce rozszerzonej uczyli pisać bibliotek, WINAPI itp.
+2 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
Dużo dzieciaków nie radzi sobie z matematyką, a ty chcesz wprowadzać programowanie.
+2 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez niezalogowany
a w klasie 6 fizyke teoretyczną człowieku w mojej gimbazie 50% ludzi pisze ulica przez ó (ólica)

 

Raczej trzeba wprowadzić jakieś kółka i w zależności od wielkości grupy i możliwości dostosować co będą tam robić np już ten c++
+2 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Programowanie na zwykłych lekcjach na takim poziome raczej nie bo np w mojej klasie gimnazjum dzisiaj nie umieli zapisać pliku z worda ale na różnych kółkach informatycznych to byłby dobry pomysł.
+2 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
Chyba zbyt wymagający jesteś. Ja już miałem frajdę jak nauczyłem kogoś z przedszkola dodawania :)

Pomyśl też tak, że informatyka to nie tylko programowanie. A po trzecie, nie wiem jak ty, ale ja nie chciałbym mieć problemów ze znalezieniem pracy :)
+2 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez Szykem2 Nałogowiec (29,510 p.)
Trochę za dużo tego w Twoim programie. Ja jak byłem w podstawówce to uczyliśmy się obsługi painta i podstaw office'a (z odrubką czstego html). To co ty wipisałeś dla 6 klasy i gimnazjum to się bierze na strudiach i nie widzę sensu wstawiać to na tak wczestnym etapie edukacji. Te 6, a wkrótce 8, lat to czas właśnie na to żeby rozwijać swoją kreatywność i się zdecydować czy woli się ścisłe przedmioty czy coś innego. Taki program można zacząć dopiero w okolicach liceum i tylko na mat-inf. Bo po co komuś kto będzie pisał i interpretował wiersze umiejętność zaprogramowania serwera.

Polski system nauczania jest zły ale ten, który zaproponowałeś, byłby jeszcze gorszy bo kazałbyś małym dzieciom uczyć się rzeczy, których wogóle by nie rozumiały, nie lubiły i nigdy potem tego nie użyły, a przez to znienawidziłyby tą jakże fascynującą dziedzinę. Powinno być tak, że identyfikuje się jak najwcześniej zdolności dziecka i pozwala mu się rozwijać w tym co naprawdę potrafi i czego chce się uczyć. Przykład: Jasio ma dobre oceny z matematyki mimo, że się jej praktycznie nie uczy, ale a polskiego nie daje rady pomimo całych godzin spędzanych nad książkami(razem z rodzicami). Powinno się wymagać od niego aby uczył się więcej matematyki, a przymykać oko na język polski. Chodzi o to aby nie musiał się uczyć całymi dniami polskigo tylko zdobył najbardziej podstawową wiedzę i umiejętności. Nie nauczy się dużo polskiego ale zrobi oromne postępy w matematyce. Jak jest w Polsce: "oooo Jasiu nie przykładasz się do polskiego, grozi ci jedynka na koniec, ale z matematyki masz dobre oceny. Wiesz co Jasiu nie ucz się tyle matematyki tylko poświęć trochę więcej czasu na polski". I jasio nie rozwija się ani z jednego ani z drugiego. Taka drobna dygresja o tym programie. Wiem, czasem mnie ponosi jak myślę o takich rzeczach.

Podsumowując: Nie obraź się, ale ten program zaprponowany przez Ciebie jest bardzo słaby. Za dużo tego dla dzieci, które nic z tego nie zrozumieją, a do tego zagrozi ich rozwojowi w tym, w czym powinni i chcą się rozwijać. Zadaj sobie pytanie: Po co w gimnazjum materiał przerabiany na studiach? Oczywiście jeżeli ktoś chce się rozwijać w tym kierunku to w szkole powinien być jakiś dobry informatyk, który podjąłby się opieki nad rozwojem ucznia.
+2 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (349,380 p.)

Nie uczy to programowania, uczy jedynie myślenia kreatywnego. Programy Baltie, Logo, Scratch tak naprawdę nie służą do programowania wbrew ich nazwom bo programowanie to jest proces tworzenia, testowania i utrzymywania kodu źródłowego a nie przeciąganie i upuszczanie obrazków na ekran i patrzenie jak postać się porusza.

Chyba nigdy nie widziałeś Logo; można w nim kompletnie zignorować istnieje żółwika i pisać programy z olimpiad informatycznych.

Resztę wyśmiali inni, to dam spokój.

+1 głos
odpowiedź 13 listopada 2015 przez Michał628496 Pasjonat (17,340 p.)
W klasach od 1 do 4 uczyć się HTML CSS i JS ?! To  jest przesada. Nie wszyscy chcą być programistami .Też nie przepadam za Baltiem , Scratchem czy Logo , ale dla uczniów podstawówki może to być ciekawe.

Może jeszcze dodasz że w liceum powinno się mieć opanowane min. 5 języków programowania na takim poziomie aby w każdym napisać aplikację okienkową i rozumieć większość ich bibliotek?
0 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez Pyro Gaduła (4,210 p.)
Wiesz zgodzę się że to głupię i zgodzę się że Logo jest głupię ale z tego co podałeś zostawiłbym tylko HTML i CSS bo  nich płynie czysta przyjemność a PHP, JS, C++ to zdecydowana przesada
komentarz 13 listopada 2015 przez Pyro Gaduła (4,210 p.)
Że już nie wspomnę o tym że u mnie niektórzy mają problemy ze zrobieniem czegoś w Logo
0 głosów
odpowiedź 13 listopada 2015 przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
Chyba widzę że ta opinia nie ma sensu. Zatem zamykam pytanie.
komentarz 13 listopada 2015 przez niezalogowany
Czemu nie ma sensu? Przecież zapytałeś się co my o tym sądzimy, więc odpowiedzieli. A odpowiedzieli tak jak uważają.
komentarz 13 listopada 2015 przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
Ale dyskusja idzie w złym kierunku. Już mnie zbanowali na 4programmers.net za te i podobne tematy.
komentarz 13 listopada 2015 przez Damian11131 Stary wyjadacz (13,490 p.)
Według mnie zbanowali cię niesłusznie- przecież forum jest od zadawania pytań i uzyskiwania odpowiedzi na nie.
komentarz 13 listopada 2015 przez niezalogowany
Zgadzam się z Damianem. Jeśli jest tam dział Offtop, to czemu by nie zadawać takich pytań? No chyba, że tam Offtop musi być bwrdziej związany z programowaniem, może mają tam bardziej rygorystyczne zasady. Nie wiem, ale wiem, że u nas Offtip to Offtop i można tu zadać nawet pytanie niezbyt związane z informatyką, ale jak będzie dobrze zadane, to czemu by niby je usuwać ;)
komentarz 13 listopada 2015 przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
Otworzyłem to pytanie. Akurat na tamtym forum zadałem to pytanie w dziale Edukacja.

Podobne pytania

0 głosów
4 odpowiedzi 532 wizyt
+1 głos
5 odpowiedzi 2,775 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 394 wizyt
pytanie zadane 18 sierpnia 2016 w C i C++ przez Krzysiek Rojowski Obywatel (1,110 p.)

93,005 zapytań

141,970 odpowiedzi

321,249 komentarzy

62,341 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...