Moim zdaniem szkoła nie ma dobrego planu nauczania, bo ten plan jest "dla wszystkich", ale na twój tym bardziej bym się nie zgodził.
O ile moge się zgodzić, że programowanie, tworzenie algorytmów, ale programy typu Baltie są naprawde świetne na początek. Sam gdy zaczynałem naukę, to zacząłem od C++, a potem na kilka miesięcy przeżuciłem się do Baltiego. Po tych kilku miesiącach nie potrafiłem co prawda jeszcze dobrze programować, ale umiałem już myśleć analitycznie.
Zauważ że te programy uczą właśnie analitycznego myślenia, co przydaje się w absolutnie każdej czynności w informatyce.
Nie wszyscy programiści muszą tworzyć aplikacje okienkowe w .NET. Ja przykładowo nie lubię tworzyć okienek, a zato wolę wiedzieć, jak coś działa od środka - stąd u mnie zainteresowanie reverse engineering, a tam okienek jest naprawdę bardzo mało.
W piątej klasie podstawówki tylko 1% uczniów zrozumie, czym jest uchwyt do zasobu systemowego i czemu używa się np. HWND, HHOOK, HTHREAD, a nie ma np. HUSER. Prawda jest taka, że z WinAPI wiele osób nawet na studiach ma problemy, a ty chcesz to dać dzieciom z podstawówki.
PS W 4 kl. nie było by co porównywać, bo dzieciaki nie rozumiały by, że to są różne języki.