Cześć wszystkim!
Zmagam się z problemem, na którego rozwiązania wpaść nie mogę. Używam tablicy z pytaniami i odpowiedziami w taki oto sposób:
pytania_latwe[0][0]="Jesli wspolczynnik kierunkowy jest dodatni, to funkcja...";
pytania_latwe[0][1]="Rosnaca";
pytania_latwe[0][2]="Malejaca";
pytania_latwe[0][3]="Stala";
pytania_latwe[0][4]="Pionowa";
pytania_latwe[0][5]="Rosnaca";
I jak widać, tu nie ma problemu, bo nie o to chodzi, a o losowania odpowiedzi. Widać wyraźnie, że bez losowania gracz zorientowałby się, że odpowiedzi są ciągle rozmieszczane tak samo, a więc gra byłaby po prostu po iluś tam razach bardzo prosta. Chciałbym, aby pytania zamiast liczb sałych, miały liczby zmienne. I tutaj zaczynają się schody
Mam bowiem takie coś:
cout << pytania_latwe[wylosowane][0] << endl;
cout << endl << "1. " << pytania_latwe[wylosowane][a] << endl;
cout << endl << "2. " << pytania_latwe[wylosowane][b] << endl;
cout << endl << "3. " << pytania_latwe[wylosowane][c] << endl;
cout << endl << "4. " << pytania_latwe[wylosowane][d] << endl;
I robiąc zmienne o wartości rand()%4 uzyskuję takie same wyniki (nie zawsze, ale tak losuje). Starałem się to wszystko dać w instrukcję warunkową, że jeśli a==0 losujemy od nowa. Każda następna zmienna miała dodatkowy warunek, że nie może być poprzednią (poprzednimi) zmienną(zmiennymi). I generalnie nie działa
Dlatego chciałbym, aby ktoś ładnie to zrobił i opisał :)