• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Przechowywanie obrazka w bazie danych

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
+3 głosów
3,786 wizyt
pytanie zadane 12 kwietnia 2015 w SQL, bazy danych przez jk_kord Bywalec (2,950 p.)
Witajcie,

jestem początkującym użytkownikiem baz danych i potrzebuję przechować w takiej bazie obrazek. Domyślam się, że jest to możliwe, ponieważ widziałem taką kolumnę w jednym z filmów Pana Mirosława, jednak nie wspomniał On o tym jaki jest to typ przechowywanej wartości. Czy moglibyście mi napisać jaki typ trzeba ustawić przy tworzeniu tabeli?

Z góry dziękuję oraz pozdrawiam.

3 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 12 kwietnia 2015 przez Kabotyn Mądrala (5,650 p.)
wybrane 12 kwietnia 2015 przez jk_kord

Najlepsza

Jest do tego (przynajmniej był) typ pola LONGBOLB w bazie.

http://stackoverflow.com/questions/6472233/can-i-store-images-in-mysql

Ale to tylko jako ciekawostka, ponieważ tak się nie robi (można tak zrobić ale nie jest to zalecane) ze względu na to, że jest to niewydajne. W bazie danych najczęściej zapisuje się jedynie nazwę pliku, lub ścieżkę do danego pliku, i później się wyświetla ten plik. Przechowywanie plików w bazie, zwłaszcza dużych, nie jest wydajne. Czesto na "hostingach" są ograniczenia pojemności bazy danych do kilku MB, a więc wstawisz tylko kilka obrazków. Lepiej jest je zapisać na dysku, a w bazie przechowywać miejsce gdzie są zapisane.

0 głosów
odpowiedź 12 kwietnia 2015 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (289,230 p.)