• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

GravityGame - Gra zręcznościowa

VPS Starter Arubacloud
+7 głosów
608 wizyt
pytanie zadane 4 listopada 2015 w Nasze projekty przez Yoninde Początkujący (320 p.)
edycja 7 listopada 2015 przez Yoninde

Hej, cześć.
Chciałbym pokazać wam moją pierwszą "większą" gre którą zrobiłem w Unity używając C#. Jako że w programowaniu nie jestem jeszcze mistrzem a raczej osobą więcej niż początkującą, nieco średnią, także mechanika gry nie jest na najwyższym poziomie, jest kila bugów, niedopracowań, ale ogólnie jest dumny. Grę robiłem samemu, grafikę, kod a także w PHP po stronie serwera( system kont, logowanie, rejestracja i inne ).
Także gra to prawie typowy rush game. Mapka wraz z przeszkodami leci w lewo, a ty musisz po prostu przeżyć. Poruszasz się w prawo, lewo jak w każdej grze. Różnica między np. Geometry Dash, czy innym rushem jest taka, że w góre i w dół poruszasz się za pomocą zmiany grawitacji. Twoja postać leci albo w góre, albo w dół. Możesz zebrać gwiazdki, żeby dostać więcej monet na koniec. Za monety możesz sobie (jak narazie) kupić nowy wygląd. W przyszłości będą może jakieś power-boosty do kupienia jednorazowe albo coś takiego. Musisz omijać także kolce, ponieważ kolizja z nimi = smierć.
Jest to gra na głównie na androida, chociaż na moim telefonie nie chodzi najlepiej. Na kompie wszystko spoko, da się grać, ale jest taka jakś dziwna toporność w poruszaniu i nie mogę tego zniwelować.

 

Chciałbym, żebyście mi lekko pomogli. Gdybyście mogli zagrać w tą gre( wrzuce na jakiś zipshare za chwilę ) i dać mi jakieś porady, co zmienić, co dodać, co wyrzucić i ogólnie czy gra jest spoko, czy gdyby pojawiła się na androidy czy iosy to byście grali.

  1. Gra będzie aktualizowana dość często, także link może się w każdej chwili zmienić.
  2. Poruszanie można zmienić w opcjach. Domyślnie A, D - lewo, prawo; W, S - gora, dół

Link do bloga - https://gravitygameblog.wordpress.com/ - bedą tam wszystkie informacje i linki

8 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 4 listopada 2015 przez arek01996 Stary wyjadacz (12,100 p.)
Chętnie bym potestował ale:

Prędkośc zmiany kierunku góra / dół jest tak mała że się nie da zagrać. Wygląda jakby to działało na zasadzie przyspieszenia średni pomysł według mnie w takiej grze. Bo zanim się wychamuje i zmieni wektor to już nas coś zniszczy.
komentarz 5 listopada 2015 przez Yoninde Początkujący (320 p.)
W sumie to użyłem po prostu grawitacji jaką oferuje Unity, żadnego kodu nie pisałem jeżeli chodzi o to. Czyli chodzi Ci o to, żeby po kliknięciu spacji czy tam zmiany grawitacji, od razu zmieniała się grawitacja? Że klikasz i bez odejmowania velocity, od razu zmienić ruch na dół, albo górę?
komentarz 6 listopada 2015 przez arek01996 Stary wyjadacz (12,100 p.)
Dokładnie o to. W Unity chyba działa to na tej zasadzie ze obiekt po zmianie kierunku musi go "wychamować" zanim rzeczywiscie go zmieni.
0 głosów
odpowiedź 22 listopada 2015 przez krystian904 Mądrala (6,820 p.)
Bardzo fajna gra. Nie zgodze się z Arkiem , uważam że tu nie ma błedu. Powineś jesli się przedjdzie dana plasze automatycznie przejscie do drugiegi lub nastepnego levelu zrobić.
komentarz 22 listopada 2015 przez Yoninde Początkujący (320 p.)
Właśnie miałem we wczorajszym updacie zrobić, że jak wygrasz, zamiast Play Again, dać zagraj następną mapę, ale mecz leciał a musiałem wrzucić i jakoś mi się zapomniało. Ten błąd co Arek pisał o nim, to zmieniłęm go w którymś tam updacie.
komentarz 22 listopada 2015 przez krystian904 Mądrala (6,820 p.)
to ja grałem w najnowszą werse i nie wiedziałem ze go napreawiłeś
0 głosów
odpowiedź 22 listopada 2015 przez Michał628496 Pasjonat (17,340 p.)
Nie działa tworzenie własnych poziomów
komentarz 22 listopada 2015 przez Yoninde Początkujący (320 p.)
Tak wiem, jeszcze nie zacząłem robić nawet tej opcji. Na pewno wrzucę to w późniejszych wersjach. Jak na razie nie potrzebuję tej opcji, a bardziej nad mechaniką gry się główkuję, bo na 60fps chodzi to raczej opornie i nie da się zbytnio grać. Ale potem dodam robienie mapek, wrzucanie na ftp( upload ), inni gracze będą mogli grać w twoją mapkę, jakieś rankingi i inne takie duperela.
0 głosów
odpowiedź 22 listopada 2015 przez niezalogowany
Jeżeli liczysz na konstruktywne uwagi, czy też dużo większą uwagę niż tutaj (ten temat pewnie zaraz zniknie pod innymi) to wrzuć swój projekt na stronę, która właśnie się tym zajmuje: http://warsztat.gd/
komentarz 22 listopada 2015 przez Yoninde Początkujący (320 p.)
Wrzuciłem tam swój projekt gdzieś w tym samym czasie co ten tutaj i jak na razie zero komentarzy, zero punktów. Tak jakby wszyscy go zignorowali, albo admin dał Shadow Bana :D http://warsztat.gd/projects/GravityGame
komentarz 22 listopada 2015 przez niezalogowany
Bo nie dodałeś żadnych mediów, samo dodanie projektu ludzie ignorują, tym bardziej jeżeli nie dasz żadnych screenów, a sam opis. Na podstawie czego mają cię oceniać? Opisu? No wybacz.
komentarz 22 listopada 2015 przez Yoninde Początkujący (320 p.)
O boże, nie spojrzałem nawet na twój nick :D Tak czuję się trochę zaszczycony. Czytam twój blog od chyba roku czy coś takiego. Zaraz tam pododaję coś, pozmieniam, a może nawet skompiluję samą jedna mapkę na WebGL( czy jakoś tak ) i wrzucę demo.
komentarz 22 listopada 2015 przez niezalogowany
Hah, miło mi.
0 głosów
odpowiedź 22 listopada 2015 przez Mikrokontroler xD Stary wyjadacz (13,500 p.)
Gra całkiem fajna przeszedłem wszystkie poziomy trudności :D
Jednak na samym początku jak idę w lewo to chowam się za tekstury (o ile tak to nazwac mozna) i przegrywam spodziewałem się że bardziej pchać mnie będzie czy coś :)
komentarz 22 listopada 2015 przez Yoninde Początkujący (320 p.)
Nie ma żadnego box collidera po lewej( znaczy jest, ale można przez niego przenikać ), więc jak polecisz w lewo na początku, albo gdzieś później, to po prostu wylatujesz z mapki i przegrywasz.
0 głosów
odpowiedź 25 listopada 2015 przez Yoninde Początkujący (320 p.)

Jest już wersja demonstracyjna na przeglądarki. Potrzebne jest tylko unity plugin, czy coś takiego. Instalacja jest bardzo prosta. Gdy testowałem to na komputerach w szkole, były jakieś dziwne paski i ogólnie młyn( coś z grafiką ale nie wiem jak to opisać ), mam nadzieję, że na waszych komputerach będzie to działało poprawnie.

Link do posta na blogu - https://gravitygameblog.wordpress.com/2015/11/25/gravitygame-demo/

Link do gry - http://xurl.pl/f8qC - nie mogłem ani wrzucić na wordpressa, nie mam dostępu do ftp na wordpressie ani do instalacji pluginsów, ani nie mogłem wrzucić na cba( 10mb limit chyba ). Więc wrzuciłem na ftp kolegi i skróciłem link. Serdecznie zapraszam i liczę na dużo opinii i podpowiedzi co zmienić i co dodać.

0 głosów
odpowiedź 7 grudnia 2015 przez Yoninde Początkujący (320 p.)

Czesc wszyscy!( Pisze z angielskiego kompa, to znakow polskich niema )

Takze ten. W koncu po kilku miesiacach robienia gry, a potem kilku tygodniach zastanawiania sie nad zdobyciem jakis pieniedzy, zeby wrzucic na Google Storsy i inne takie, w koncu wrzucilem GravityGame na Kickstarter! Jest to dla mniej niemaly sukces, a jak ktos wrzuci tam nawet z 20poundsow, to bedzie juz wiekszy sukces, a jak bedzie powyzej 400, to bedzie juz bardzo duzy sukces. Jakbyscie mogli i udostepnili ten post( ten albo Kickstartera albo bloga ) do waszych znajomych, do osob ktore lubia pomagac, albo do kolegow z gier, bardzo by mi to pomoglo. Jak na razie wrzucilem to na kilka forum, ale wrzuce na jak nawiecej. Mam nadzieje ze cos sie tam uzbiera w te 15(tylko) dni.

Jezeli byscie mogli i rozeslali to do wszystkich, zeby zrobic troche szumu wokolo tej gry. Alez bylbym dumny i wesoly, gdyby ta gra cos ugrala i wywalczyla te 400poundsow.f Tak czy siak, dzieki z gory chciaz za same zagranie w ta gre( download, nie wiem ile osob w nia gra ), bardzo mnie to motywuje, tym bardziej, ze gra juz wchodzi w ten ostateczny etap.

0 głosów
odpowiedź 7 grudnia 2015 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Całkiem przyjemnie się gra, ale samo menu troche leży. Niektóre napisy sie nie mieszczą i zostaje literka czy kilka z ostatniego słowa, przy wyborze skina pokazuje się mniejsze okienko z X-em na górze do wyjścia, ale nie działa i tego typu pomniejsze bugi. Razi też nie przechodzenie do nastepnego poziomu po ukończeniu aktualnego.

Co do samej rozgrywki, to nie wiem czy nie lepiej by było gdyby kwadrat sam się poruszał w prawo i pozostała by możliwość cofnięcia się (żeby wychodzić z zaułków). Szczególnie na tlefonach wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem.

Pomyślałbym też nad jakimś trybem w stylu Endless Run-u.
komentarz 7 grudnia 2015 przez Yoninde Początkujący (320 p.)
Co do tego menu ze zmianą/kupnem skina, to było to robione na bardzo szybko, tylko po to, żeby zamieścić to w trailerze( ale i tak nie zamieściłem ). A jak robi się coś na szybko, to zazwyczaj albo są bugi, albo jest brzydko. Na pewno naprawię to w następnym updacie.

Przechodznie do nastepnego lvl po zakończeniu tego, to mi już ktoś napisał przedtem i miałem to dodać już w tedy( chyba z tydzień temu ), ale jakoś mi się zapomniało. Też na pewno dodam w następnym updacie.

Z tym samoporuszającym się kwadratem w prawo, to w sumie nie jest zły pomysł. Mogłbym dodać taką opcje na Androidzie i w zależności czy ktoś chce, jego hero poruszał by się automatycznie do wyznaczonego miejsca.

Endless run to też bardzo dobry pomysł, tym bardziej, że potem można zrobić ranking użytkowników i jakieś inne bajery.

Dzięki wielkie za te rady i pomysły bo bardzo dobre były i raczej większość z nich będzie już w następnym updacie.
komentarz 7 grudnia 2015 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Ciesze się, że sie przydały :D Powodzenia

Podobne pytania

+1 głos
0 odpowiedzi 355 wizyt
+3 głosów
7 odpowiedzi 1,202 wizyt
pytanie zadane 5 czerwca 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez mix923 Początkujący (450 p.)
+3 głosów
0 odpowiedzi 236 wizyt
pytanie zadane 6 lipca 2018 w Nasze projekty przez Kacper Świercz 1 Nowicjusz (190 p.)

92,417 zapytań

141,222 odpowiedzi

318,983 komentarzy

61,831 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...