• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Komunikacja z bazą danych w C++

Object Storage Arubacloud
0 głosów
2,719 wizyt
pytanie zadane 2 listopada 2015 w C i C++ przez jocom Początkujący (390 p.)
Cześć,

jestem początkującym programistą i mam pomysł na stworzenie programu którego rozwijanie uprzyjemniłoby mi naukę C++. Program ma komunikować się z bazą danych i wyświetlać rekordy pasujące do danego zapytania następnie umożliwiać zmianę statusów (wartości w kolumnie np STATUS) dla wyświetlonych rekordów.

Chciałbym poprosić was o informację, tytuł książki, link do jakiegoś sieciowego tutoriala (najlepiej takiego jak Pana Mirosława Zelenta;)) który wyjaśniłby mi komunikację z bazą danych w programie C++ oraz jak używać w kodzie C++ klauzuli select, insert, update itp.

Z góry dziękuję za wszystkie informacje w tym zakresie. Wiem że idę na łatwiznę pytając was o to na forum ale mam poczucie że tu znajdę wiarygodne i sprawdzone informacje w temacie który mnie interesuje.

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 2 listopada 2015 przez furas Maniak (53,800 p.)
Dla każdej bazy są osobne biblioteki, które zwykle ściąga się ze strony producenta danej bazy. Dorzucasz ściągnięte pliki to do swojego projektu. Być może będzie trzeba to skompilować jeśli jest w postaci kodu źródłowego C/C++. W projekcie wrzucasz plik nagłówkowy .h i korzystasz z gotowych funkcji typu connect(), query(), close(). Zapytania SQL podajesz jako napis/string. Przy kompilacji trzeba też dodać opcję aby bibliotekę zlinkowało (skleiło) z Twoim programem.

---

W przypadku korzystania z bibliotek/frameworków typu Qt może być łatwiej bo może być ujednolicone korzystanie z różnych baz danych i może nie byc potrzeby dociągania niczego poza Qt. Wymaga to jednak zapoznania się z działaniem Qt, które jest przeznaczone do tworzenia programów okienkowych a nie konsolowych/tekstowych.