Ostatecznie skończysz na wyborze gry vs programy, bo oba działy pochłaniają sporo czasu i bardzo często wymagają innego zestawu umiejętności.
Na razie proponuję ci zacząć od nauki robienia gier, gdzie nauczysz się (znowu) inaczej myśleć nad rozwiązaniem problemu, w dodatku tam cały postęp w nauce jest dużo bardziej "namacalny" (pisanie gui to raczej żadne wyzwanie, to jedynie połączenie jakichś części programu z interfejsem graficznym, zdecydowanie szybciej się nudzi).
Polecam ci zacząć od nauki jakiejś niskopoziomowej biblioteki do pisania gier (np. SFML, bo jest w pełni obiektowy; ewentualnie SDL jeżeli nie przeszkadza ci "stary" styl pisania kodu.
Potencjalnie przydatne linki:
- http://www.sfml-dev.org/ Oficjalna strona biblioteki SFML (zawiera b. dobrą dokumentację i poradniki w języku angielskim)
- http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/ Spolszczona wersja kursu powyżej
- https://www.libsdl.org/ Strona biblioteki SDL
- http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/ Jeden z lepszych kursów SDL
- http://qt.io/ Jeżeli upierasz się przy GUI, to dobrą biblioteką jest Qt, nauka tego ma więcej sensu niż nauka Buildera 6 (dokumentacja + tuty też są bardzo fajnie wykonane na oficjalnej stronie)
- http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/kurs-qt-wstep-i-spis-tresci/ Mój kurs Qt, na pewno nie pokazuje wszystkich możliwości tej biblioteki, ale myślę że jako wstęp jest dobry