• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak dokladnie dziala internet ?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
651 wizyt
pytanie zadane 1 listopada 2015 w Offtop przez 0xf Dyskutant (8,180 p.)
Czesc na pierwszy rzut oka moze ma sie wydawa ze zadaje glupie pytanie, ale mnie ta sprawa ciekawi, dla wielu internet to poprostu przegladarka + google. Zeby bylo latwiej zaczne zadawac konkretne pytanie.

1) Jak dziala geolokacja adresow ip i jak sie ma szerokosc i dlugosc geograficzna do adresu ip ?

2) Czy wszystkie strony maja swojego DNS ?

3) Jak dziala indeksowanie stron w google.com

4) Czy internet jako siec moze byc kontrolowany (jako ze we wszystkich krajach i na wszystkich kontynentach znajduja sie jakby hub'y zlozone z duzej ilosci serwerow dla Europy taki najwiekszy znajduje sie w hamburgu) i najzwyczajniej przy takim hub'ie umiescic wychwytywacz danych niekoniecznie wygodnych dla rzadu czy tam innych organizacji przestepczych.

5) Jaka przegladarka obsluguje wszystkie adresy np. gdy wpisuje sobie w mozille 1.14.137.78 laduje sie w nieskonczonosc.

6) Jak sie maja koncowki adresow stron (.org .pl . com .us .zh) do ich adresu ip .

7)Czy liczba uzytkownikow internetu jest ograniczona jako ze jeden czlon adresu moze miec numer maksimum 255, to teoretycznie liczba mozliwych uzytkownikow powinna wynosic 255 do czwartej.

8)Przed chwila wspomnialem o liczbie adresow to teraz moje pytanie brzmi tak jak ma dzialac ipv6

9) Jak dzialaja firewall'e ?

10) Jak dziala proxy ?

11) Dlaczego zdobycie oryginalnego adresu ip uzytkownika sieci TOR jest praktycznie niemozliwe.

12) Poco w sieci TOR wogole stosuje sie DNS ?

13)  Ile portow maja karty sieciowe ?

Ok to chyba wszystko jezeli moje pytania sa dosyc glupie to prosilbym o wyprostowanie ich.

Pozdrawiam, z gory dzieki za odpowiedz .

PS:Umieram z ciekawosci.

2 odpowiedzi

+11 głosów
odpowiedź 1 listopada 2015 przez Comandeer Guru (602,560 p.)
wybrane 1 listopada 2015 przez 0xf
 
Najlepsza

ad. 1) Po prostu pewne pule IP są przypisane do określonych miejsc. Istnieją bazy, które zawierają takie zapisy.

ad. 2) Nie, niektóre strony są dostępne jedynie przez IP (np jakieś domowe serwerki)

ad. 3) Program, zwany pająkiem, chodzi po stronach, parsuje HTML i wyciąga linki, po czym je odwiedza itd.

ad. 4) Przecież już jest ;) NSA de facto jawnie przyznaje, że są w stanie podsłuchiwać większość ruchu. Wystarczy się wpiąć w glówne światłowody położone na dnie oceanu.

ad. 5) Żadna, bo część adresów jest z tzw. puli zarezerwowanej.

ad. 6) Nijak. IP to serwer, a domena to po prostu "nakładka" na ten adres. Równie dobrze serwer może stać w Zimbabwe, a strona mieć końcówkę .pl

ad. 7) Tak, liczba urządzeń podłączonych do Internetu (nie samych użytkowników!) jest ograniczona. Pula adresów IPv4 się wyczerpuje, stąd przygotowano standard IPv6

ad. 8) Tak jak IPv4 ;) Po prostu jest zmieniony system adresowania, żeby obslużyć o wiele, wiele więcej urządzeń

ad. 9) W największym skrócie: blokuje połączenia spełniające określone kryteria (np z danej puli IP).

ad. 10) W największym skrócie: proxy to serwer, przez który przechodzi każde nasze żądanie wysłane do Internetu.

ad. 11) Bo ta sieć ma na tyle skomplikowaną strukturę, że to utrudnia. Połączenie przechodzi przez wiele węzłów, co utrudnia jego śledzenie i tym samym: źródło połączenia.

ad. 12) Z tego samego powodu, co w normalnej Sieci ;)

ad. 13) A po to to zapraszam do Google :P

komentarz 1 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (346,320 p.)
@5: również dlatego, że nikt nie powiedział że pod każdym adresem musi być strona a nie np. tylko otwarty port do SSH.
komentarz 1 listopada 2015 przez draghan VIP (106,230 p.)

Tak sobie myślałem, że Ciebie tu znajdę. yes

komentarz 1 listopada 2015 przez 0xf Dyskutant (8,180 p.)
Dzieki za odpowiedz :D, a jezeli chodzi o pyt nr 1 to czy bedac uzytkownikiem np. z Austrii to czy wchodzac na strone internetowa poprzez normalna przegladarke typu chrome, mozilla itp. moge przedstawic sie jako uzytkownik z Timoru wschodniego ? Liczba portow w karcie sieciowej wynosi : 65535 dobrze znalazlem ?
komentarz 1 listopada 2015 przez Comandeer Guru (602,560 p.)

moge przedstawic sie jako uzytkownik z Timoru wschodniego ?

Proxy.

Liczba portow w karcie sieciowej wynosi : 65535 dobrze znalazlem ? 

Chyba tak :p 

komentarz 1 listopada 2015 przez 0xf Dyskutant (8,180 p.)
Uzywam linuxa, jak moge takie proxy wlaczyc i ustawic sobie "kim jestem" ?
komentarz 1 listopada 2015 przez Comandeer Guru (602,560 p.)
Wystarczy wpisać w Google "proxy" i będziesz mieć do wyboru do koloru.
komentarz 1 listopada 2015 przez xR Mądrala (6,260 p.)
Zobaczyłem na pytania i byłem na 95% pewny kto odpowiedział :D
+3 głosów
odpowiedź 1 listopada 2015 przez Wilier Bywalec (2,570 p.)
Nie wydaje mi się żebyś umierał z ciekawości, bo na większość tych pytań odpowiedź znajduje się na pierwszej stronie po wyszukiwaniu, nie trzeba nawet znać angielskiego. Napisałem "na większość", bo nie czytałem wszystkich pytań, a obstawiam, że odpowiedź da się znaleźć na każde z nich.

http://lmgtfy.com/?q=jak+dzia%C5%82a+firewall

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 315 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 139 wizyt
pytanie zadane 29 września 2021 w Sieci komputerowe, internet przez Tajniakkk Użytkownik (600 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 1,083 wizyt
pytanie zadane 1 kwietnia 2019 w Sieci komputerowe, internet przez Sason Nowicjusz (190 p.)

92,684 zapytań

141,589 odpowiedzi

320,073 komentarzy

62,044 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...