• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Język do pisania gier i aplikacji pod rytm muzyki.

42 Warsaw Coding Academy
0 głosów
415 wizyt
pytanie zadane 29 października 2015 w Inne języki przez marcin_kub Obywatel (1,420 p.)
Cześć Wam!

Ostatnio zainteresowałem się aplikacjami, takimi jak np. equalizer. Grając w gry, jak np. osu!, czy audiosurf wpadłem na pomysł zrobienia własnej gry. Myślę, że ludziom mogłaby się spodobać. Wstępnie chciałbym zacząć od zrobienia prostych animacji działających pod rytm, później przejść do tzw. prawdziwego equalizera (6-pasmowego), który rzeczywiście będzie działał w rytm muzyki.

Moje pytanie:

Jaki język i biblioteki polecacie do tego projektu?

Szukałem trochę informacji w Internecie i jakoś ludzie wypowiadają się negatywnie na temat nadawania się języka programowania do tego typu projektu, no ale jednak jakoś te gry/aplikacje muszą powstawać.

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 29 października 2015 przez niezalogowany
"ludzie wypowiadają się negatywnie na temat nadawania się języka..." Chodzi raczej o to, że język nie ma nic do rzeczy, bo jeżeli potrafisz programować, napiszesz tę aplikację w byle czym (czyt. praktycznie jakimkolwiek języku).
komentarz 29 października 2015 przez b00ny Mądrala (6,050 p.)
Czysta prawda ^^
komentarz 29 października 2015 przez marcin_kub Obywatel (1,420 p.)
Bardziej miałem na myśli, że ludzie piszą, iż nie ma języka bezpośrednio współpracującego i działającego pod rytm, mimo to dzięki za odpowiedź. Możecie polecić jakieś biblioteki pod C++ lub C# w takim razie?
komentarz 29 października 2015 przez niezalogowany
Nie podeślę Ci linku, bo widzę, że sam nawet nie zacząłeś szukać.

HINT: Na stackoverflow widziałem kilka wątków.
0 głosów
odpowiedź 29 października 2015 przez niezalogowany
edycja 29 października 2015
Język tutaj nie ma nic do rzeczy, to jest jedynie kwestia dobrania odpowiedniej biblioteki.

Chciałbym cię też uświadomić, że to nie jest łatwe zadanie i wymaga dość sporej wiedzy matematycznej (kompresji danych, transformacja Fouriera), sposobu przechowywania dźwięku/muzyki w plikach (czyli spora część wiedzy jest zawarta w matematyce dyskretnej).

Sposób wykrywania "beatów" jest zależny od rodzaju odtwarzanej muzyki i nie każda funkcja (okno) nadaje się do każdego typu muzyki, np okno Hamminga nadaje się do wykrywania rytmu w muzyce typowo elektronicznej/dubstep, ale zupełnie sobie nie radzi w przypadku muzyki klasycznej.

Jeżeli chcesz faktycznie rozumieć co piszesz, a nie miałeś nigdy wcześniej styczności z tym tematem to radzę ci się podszkolić we wspomnianych przeze mnie tematach.

Gdy ja pisałem swój twór, to wykorzystałem bibliotekę FMOD http://www.fmod.org/ .
komentarz 29 października 2015 przez niezalogowany
W ostatnim zdaniu chodziło ci o ,,swój twór", tak? Tak tylko się upewniam ;)
komentarz 29 października 2015 przez niezalogowany
edycja 29 października 2015
Tak, nie wiem jak ja robię błędy tego typu będąc na laptopie :P
komentarz 29 października 2015 przez niezalogowany
E tam, ja już się przywyczaiłem czytając twojego bloga ;)

PS: napisałeś ,,błędu" ;D Dobra, już przestaję, to nieładnie tak ciągle upominać ;)

Podobne pytania

–1 głos
1 odpowiedź 490 wizyt
pytanie zadane 18 kwietnia 2024 w Inne języki przez niezalogowany
0 głosów
1 odpowiedź 654 wizyt
pytanie zadane 16 października 2017 w Inne języki przez Bioborne Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 495 wizyt

93,377 zapytań

142,379 odpowiedzi

322,527 komentarzy

62,724 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...