• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

generowanie nowej liczby pseudolosowej z użyciem poprzedniej

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
373 wizyt
pytanie zadane 28 października 2015 w C i C++ przez kruker Nowicjusz (120 p.)
Witam

Jestem bardzo początkującym uczniem C++. Natrafiłem na taki problem i nie znalazłem nigdzie odpowiedzi (może źle szukam). Program, który odgaduje liczbę, o której ja pomyślałem - wylosowałem liczbę za pomocą komendy "int liczba = rand() % 100+1;" Teraz zależy mi na wygenerowaniu przez program nowej liczby pseudolosowej ze zbioru tych, które "nie padły" za pierwszym razem. Tzn. jeśli program wylosował np. liczbę 70, to chcę ( w zależności od wyboru komendy w programie)żeby kolejna liczba była ze zbioru (71,100) lub (1,69). Jak to w takim razie zapisać?

Próbowałem czegoś takiego na liczbę większą niż pierwsza wylosowana, ale nie działa tak jakbym chciał (oczywiście wszystko jest w pętli):

int y=liczba;

liczba = rand() % (100-y)+1;    

Z góry dziękuję za pomoc.

5 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 28 października 2015 przez radek024 Szeryf (77,180 p.)
Czyli po prostu chcesz, aby liczba która już wystąpiła, nie pojawiła się kolejny raz? Można to zrobić, chociaż to będzie żmudna praca - wymaga poznania tablic oraz pętl - ale te rozwiązanie może Ci się nie spodobać ;)
komentarz 28 października 2015 przez kruker Nowicjusz (120 p.)
Do tablic jeszcze nie doszedłem, pętle znam (tzn. jestem zaznajomiony :)). Czyli nie da się tego rozwiązać bez znajomości tablic? I nie chodzi tylko o to, żeby wylosowana liczba się już nie powtórzyła, ale też o to, że sygnalizuję programowi, że liczba o której myślę jest np. większa niż wylosowana czyli w przypadku np. 70, kolejny raz będzie losował już tylko ze zbioru (71,100).
komentarz 28 października 2015 przez radek024 Szeryf (77,180 p.)