Witam ponownie
Znalazłem kod, który przekształca macierz na macierz odwrotną. Było by spoko gdyby nie to że w Visual Studio 2013 działa, ale w Borland c++ builder 6 wywala błąd z dzieleniem przez zero.
Oto kod:
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
#include <iostream>
#include <ctime>
//---------------------------------------------------------------------------
using namespace std;
#pragma argsused
int main(int argc, char* argv[])
{
int W;
cout << "podaj rozmiar macierzy ";
cin >> W;
float **Tab;
float **t;
int i, j, k;
Tab = new float *[W];
t = new float*[W];
for (j = 0; j<W; j++)Tab[j] = new float[j];
for (j = 0; j<W; j++)t[j] = new float[j];
cout << "macierz pierwotna\n\n";
for (i = 0; i<W; ++i)
{
for (j = 0; j<W; ++j)
{
Tab[i][j] = rand() % 10;
cout << Tab[i][j] << " ";
}
cout << "\n";
}
for (i = 0; i<W; i++)
{
Tab[i][i] = 1 / Tab[i][i];
for (j = 0; j<W; j++) if (j != i)
{
Tab[j][i] = Tab[j][i] * Tab[i][i];
for (k = 0; k<W; k++) if (k != i)
{
Tab[j][k] -= Tab[j][i] * Tab[i][k];
if (j == (W - 1))
Tab[i][k] = -(Tab[i][k] * Tab[i][i]);
}
}
}
cout << "\nmacierz odwrotna\n\n";
int w = W - 1;
for (j = 0; j<w; j++) Tab[w][j] = -(Tab[w][j] * Tab[w][w]);
for (i = 0; i<W; i++)
{
for (j = 0; j<W; j++)
{
cout.width(10);
cout << Tab[i][j] << " ";
}
cout << endl;
}
cout << "\n PRESS ENTER";
cin.sync();
cin.get();
for (i = 0; i<W; ++i)
{
delete[] Tab[i];
delete[] t;
}
delete[] Tab;
delete[] t;
return 0;
}
I faktycznie, dzielenie przez 0 występuje. Ale czemu w Visualu radzi sobie z tym problemem a w builderze nie?
Przez ten błąd zrezygnowałem z pisania tego samodzielnie, a tu się okazuje że mogłem pisać dobrze tylko w złym kompilatorze ^.^' Dodatkowo mam sporo napisane w Borland a Visual mnie nie lubi i mi się wywala+zawiesza, dlatego zależy mi żeby liczenie macierzy było w Borland c++ builder. Jakiś pomysł jak to obejść?
Dodaje screen erroru :)