• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Ścieżka pliku

0 głosów
592 wizyt
pytanie zadane 23 października 2015 w HTML i CSS przez Głaz997 Bywalec (2,250 p.)
Witam mam małe pytanko odnośnie plików w kodzie html/css. Mianowicie jak "podpiąć/zidentyfikować" plik, który znajduje się w folderze wcześniej niż plik htlm/css?

Przykład

Mamy folder A w którym znajduje się folder B (A/B). W folderze B znajduje się plik X. Do pliku X chciałbym podpiąc plik y który znajduje się w folderze A. Czy jest to możliwe bez przenoszenia plików ?

Z góry dziękuje za pomoc i przepraszam jesli pytanie jest bez sensu. Jestem początkujący i chciałbym poszerzać swoją wiedzę jak tylko mogę. Mam nadzieję, że to zrozumiecie :)

Pozdrawiam

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 23 października 2015 przez Mlody89 Mądrala (6,920 p.)
http://www.kurshtml.edu.pl/html/wstawienie_obrazka,zielony.html pierwszy z brzegu artykuł tłumaczący jak poruszać się między folderami jezeli o to chodzi ;)
+1 głos
odpowiedź 23 października 2015 przez furas Maniak (53,800 p.)
edycja 23 października 2015 przez furas
W Linux można zrobić link A/B/y , który wskazuje na plik A/X i system traktuje to dokładnie jak prawdziwy plik.

W Windows linki/skróty nie są tak traktowane więc tam taki sposób nie działa.

Może jednak być, że serwer WWW będzie tak skonfigurowany, że będzie sprawdzał czy to jest link i dla bezpieczeństwa blokował - bo ktoś mógłby zrobić link do pliku z hasłami ;)

Serwer WWW Apache posiada moduł `rewrite`, który pozwala napisać w plikach .htaccess regułę, która będzie mówiła serwerowi aby zamiast pliku A/B/y wysyłał do przeglądarki plik A/X

---