Witam, chcę stwożyć 'prostą' gre w konsoli. Moim celem jest stwożenie gry snake. Program już pokazuje na ekranie pole do gry i chciałbym go zatrzymać teraz na parę sekund.
Potrzebny kawałęk kodu wygląda mniej więcej tak:
#include <iostream>
#include <unistd.h> //to nie są wszystkie biblioteki ale tylko te są teraz istotne
void pi(int x, int y, int dl) //funkcja rysująca linie pionową ktora zaczyna się w miejscu o wspolzednych x i y o dlugosci dl
{
for(int i=0; i<dl; i++)
{
printf("\x1b[%d;%df", y, x);
cout<<"\u2588";
y++;
}
}
void po(int x, int y, int dl)//funkcja rysująca linie poziomą ktora zaczyna się w miejscu o wspolzednych x i y o dlugosci dl
{
for(int i=0; i<dl; i++)
{
printf("\x1b[%d;%df", y, x);
cout<<"\u2588";
x++;
}
}
int main()
{
printf("\033[2J"); //czyczenie ekranu
po(3, 2, 100); //rysowanie prostokątnej ramki wewnatrz ktorej porusza sie waz
po(3, 51, 100);
pi(3, 2, 50);
pi(2, 2, 50);
pi(102, 2, 50);
pi(103, 2, 50);
sleep(3); //tutaj program ma sie zatrzymac przed narysowaniem weza
po(27, 47, 12); //rysowanie weza
printf("\x1b[%d;%df", 70, 1);
return 0;
}
Leecz program nie rysuje do końca obwódki a się zatrzymuje, a potem tak po prostu się wznawia i jak gdzyby nigdy nic kończy rysowanie. O co może chodzić?
Z góry dziękuje za odpowiedź.