Witam. Chciałbym stworzyć gre tekstową jednak nie wiem co powinienem wiedzieć aby zacząc to robić.
Chciałbym stworzyc tytuł w stylu RPG. Bedziemy generować postać oraz jego historie (historia bedzie juz zrobiona, tak samo opis postaci itp). Beda umiejetnosci oraz świat, npc itp. Chciałbym dowiedzieć się jakbym mógł taka gre stworzyć jak jestem można powiedzieć troche czymś więcej niz amatorem, lub faktycznie amatorem.
Mam ksiązke Przewodnik dla początkujących Alex Allain którą mam większośc przeczytaną. Umiem tabele, case... myśle ze to wystarczy ( w sensie tamte 2 rzeczy jako jedna z częsci). Chodzi mi bardziej oto jak móglbym wykorzystać c++ aby coś takiego stworzyc.
Poki co wiem jak zrobić menu (to chyba każdy umie). Jednak myślałem też nad światem.
Świat miałby byc przedstawiony i zagospodarowany w współrzędnych oraz w tablicach dwu wymiarowych.
Coś w stylu zaczynamy w pozycji 0,0 nasza tablica pozycja [0][0]
piszemy komende do przodu (jesteśmy zwróceni ku zachodowi co będzie uwzględnione) i zmieniają się nasze współrzędne na 1,0 (raczej tak :P). I np gdy jesteśmy na współrzędnych 2,2 to wtedy pokazuje nam sie wiadomość np. widzisz jaskinie jest ona bla bla bla. Sa 2 mozliwosci jedna wejśc, druga cofnąć się.
I teraz mam pytanie czy takie coś ma sens, i czy takie coś sie może udać? Oraz co jeszce powinienem wiedzieć aby jakoś usprawnić to sobie?
@Edit
Chciałbym takze wiedziec jak wykorzysystwać zasoby z innego pliku np mam plik generator walki (Np jest szansa ze w trakcie przemieszczania sie natkniemy sie na potwora) i chciałbym wiedzieć czy mógłbym umiescic ten generator w osobnym pliku oraz jak go potem poprawnie wykorzystać.
Dodatkowo czy mógłbym sobie zrobić tabele dla całej gry w jednym pliku?
@Edit2
Oraz najważniejsze. Jak zapisywac np punkty doświadczenia, ostatnie miejsce pobytu, życie itp?