• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jaką wiedze powinenem przyswoić aby stworzyć gre tekstowa?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,802 wizyt
pytanie zadane 18 października 2015 w C i C++ przez Piotr Karaś Początkujący (460 p.)
edycja 18 października 2015 przez Piotr Karaś
Witam. Chciałbym stworzyć gre tekstową jednak nie wiem co powinienem wiedzieć aby zacząc to robić.

Chciałbym stworzyc tytuł w stylu RPG. Bedziemy generować postać oraz jego historie (historia bedzie juz zrobiona, tak samo opis postaci itp). Beda umiejetnosci oraz świat, npc itp. Chciałbym dowiedzieć się jakbym mógł taka gre stworzyć jak jestem można powiedzieć troche czymś więcej niz amatorem, lub faktycznie amatorem.

Mam ksiązke Przewodnik dla początkujących Alex Allain którą mam większośc przeczytaną. Umiem tabele, case... myśle ze to wystarczy ( w sensie tamte 2 rzeczy jako jedna z częsci). Chodzi mi bardziej oto jak móglbym wykorzystać c++ aby coś takiego stworzyc.

Poki co wiem jak zrobić menu (to chyba każdy umie). Jednak myślałem też nad światem.

Świat miałby byc przedstawiony i zagospodarowany w współrzędnych oraz w tablicach dwu wymiarowych.

Coś w stylu zaczynamy w pozycji 0,0 nasza tablica pozycja [0][0]

piszemy komende do przodu (jesteśmy zwróceni ku zachodowi co będzie uwzględnione) i zmieniają się nasze współrzędne na 1,0 (raczej tak :P). I np gdy jesteśmy na współrzędnych 2,2 to wtedy pokazuje nam sie wiadomość np. widzisz jaskinie jest ona bla bla bla. Sa 2 mozliwosci jedna wejśc, druga cofnąć się.

 

I teraz mam pytanie czy takie coś ma sens, i czy takie coś sie może udać? Oraz co jeszce powinienem wiedzieć aby jakoś usprawnić to sobie?

@Edit

Chciałbym takze wiedziec jak wykorzysystwać zasoby z innego pliku np mam plik generator walki (Np jest szansa ze w trakcie przemieszczania sie natkniemy sie na potwora) i chciałbym wiedzieć czy mógłbym umiescic ten generator w osobnym pliku oraz jak go potem poprawnie wykorzystać.

Dodatkowo czy mógłbym sobie zrobić tabele dla całej gry w jednym pliku?

 

@Edit2

 

Oraz najważniejsze. Jak zapisywac np punkty doświadczenia, ostatnie miejsce pobytu, życie itp?

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 18 października 2015 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Koniecznie musisz na w miare porządnym poziomie opanować podejście obiektowe. Bez tego ani rusz przy większych projektach. Pewnie będziesz musiał napisać kilka innych gierek zanim zaczniesz pisać to, ale niekoniecznie. Ja się nayczyłem odejścia obiektowego właściwie od zera przy jednym projekcie (też rpg, ale zupełnie inaczej wyglądający niż ta twoja koncepcja), ale przebudowywałem go fundamentalnie kilka razy :P

Co do tego pliku:

Co masz namyśli poprzez "zasoby"? Chodzi ci o jakieś dane zapisywane txt, czy osobne pliki *.h i *.cpp z klasami / funkcjami ?
komentarz 18 października 2015 przez Piotr Karaś Początkujący (460 p.)
Podejście obiektowe w sensie?

 

Chodzi mi oto abym miał głowny plik .cpp w którym wszystko sie robi... ale wszystkie tabele miałbym w innym pliku (nie wiem z jakim rozszerzeniem bo nie wiem jakiego mozna uzyc).

Albo aby bardziej to wyjasnić np calą mape ( zrobioną w tabelach) umiescic w osobnym pliku a potem korzystać z teog pliku w głównym tekscie. coś w tym stlyu ;/

Oraz zapisywanie postępu. Punkty doświadczenia itp
komentarz 18 października 2015 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Jak nawet nie wiesz o co chodzi, to sam widzisz. Na kanale MZ jest kurs obiektowego c++. Jeśli wszystkie zagadnienia obiektówki wykorzystasz w jakimś projekcie, to powienieneś ogarnąć i już łatwo się poruszać w temacie.

Takie rzeczy jak np. pozycje gracza zapisuje się w pliku, np. txt, i uruchamiając gre, ona sobie pobiera z pliku i ustawia gracza na pozycje. Możesz się też zainteresować serializacją, jeśli zalezy ci na "prywatności" danych w savie (ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby dane w  txt tez jakos szyfrowac).
0 głosów
odpowiedź 18 października 2015 przez emSon Stary wyjadacz (10,480 p.)
Oczywiście, że może się udać. Generator walk możesz umieścić w innym pliku z roszerzeniem .cpp, ale pamiętaj, że musi być dołączony do projektu. PD, pobyt i życie możesz zapisać do pliku. Możesz zrobić jakiś konwerter, żeby nie potencjalny gracz nie mógł zmienić save. Chociażby do życia dodawaj 100, potem podziel przez dwa i pomnóż przez 0.1. Do usprawnienia należałoby nauczyć się obiektówki, naprawdę ułatwia to życie.
0 głosów
odpowiedź 18 października 2015 przez iwan9449 Pasjonat (20,810 p.)
Moim zdaniem, jeżeli już opaniwałeś podstawy powinieneś zainteresować się programowaniem obiektowym. W trakcie przerabiania jakiegoś kursu z OOP prawdopodobnie samo zacznie Ci się w głowie układać co, gdzie i w jaki sposób możesz wykorzystać. Bogatszy o taką wiedzę, będziesz w stanie sam zacząć pisać i zadawać nam pytania dotyczące konkretnego problemu. Nikt nie będzie za Ciebie wymyślał działania twojej gry :) Polecam kurs programowania obiektowego autorstwa Pana Mirka http://miroslawzelent.pl/kurs-obiektowy-c++/. Konkretnie odcinki od 1 do 6.

Pozdrawiam!
0 głosów
odpowiedź 18 października 2015 przez Schizohatter Nałogowiec (39,600 p.)
Zobacz sobie grę Otchłań. Tak tylko mówię. Że już coś takiego jest. Jest nawet więcej, ale ta jest największa i nadal rozwijana.
komentarz 18 października 2015 przez Piotr Karaś Początkujący (460 p.)
Własnie na tej grze się wzoruje :)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 725 wizyt
pytanie zadane 15 maja 2020 w Inne języki przez Materson Początkujący (280 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 289 wizyt
pytanie zadane 11 listopada 2019 w C i C++ przez Karol Barczak Początkujący (440 p.)

92,555 zapytań

141,402 odpowiedzi

319,552 komentarzy

61,939 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...