• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Clicker w C++. Jak zrobić pojedyncze kliknięcia/brak możliwości przytrzymywania klawiszu?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
2,199 wizyt
pytanie zadane 10 października 2015 w C i C++ przez smerfowy Nowicjusz (130 p.)
edycja 10 października 2015 przez smerfowy
Do klawisza "1" mam przypisane zbieranie punktów, ale działa to tak ,że gdy przytrzymam go to punkty zaczynają sie szybko sie nabijać. Chcialbym żeby trzeba było klikac pojedyńczo i nie było możliwosci zbierania punktów przytrzymując klawisz.

Tutaj caly kod:

 

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <conio.h>

using namespace std;

char x, y;
string upgrade1="2. Upgrade+5", upgrade2="3. Upgrade+10", upgrade3="4. Upgrade+20";
int score, click = 1;

int main()
{

    for(;;)
    {
        system("cls");
        cout << "Twoje punkty: " << score << endl;
        cout << "Per click: " << click << endl;
        cout << "Nacisnij '1' ,aby zdobywac punkty."<<endl;
        cout << "--------------------------------------" << endl;
        cout << upgrade1 << "   Koszt: 50" << endl;
        cout << upgrade2 << "  Koszt: 100" << endl;
        cout << upgrade3 << "  Koszt: 200" << endl;
        cout << endl;
        cout << endl;
        cout << "5. Wyjscie" << endl;

        x=getch();

        switch(x)
        {
            case '1':
                {

                    score= score + click;

                }
                break;

            case '2':
                {
                    if(score>=50 && click==1)
                    {
                        score=score-50;
                        upgrade1="2. Zakupione.";
                        click = click + 5;

                    }
                    else if(score<50 && click==1)
                    {
                        system("cls");
                        cout << "Za malo punktow. Potrzebne punkty 50.";
                        getch();
                    }
                    else if(click!=1)
                    {
                        system("cls");
                        cout << "Upgrade jest juz kupiony.";
                        getch();

                    }
                }

                    break;

                          case '3':
                {
                    if(score>=100 && click==6)
                    {
                        score=score-100;
                        upgrade2="3. Zakupione.";
                        click = click + 10;

                    }
                    else if(score<100 && click==6)
                    {
                        system("cls");
                        cout << "Za malo punktow. Potrzebne punkty 100.";
                        getch();
                    }
                    else if(click!=6 && upgrade2!="3. Zakupione." )
                    {
                        system("cls");
                        cout << "Kup najpierw upgrade wyzej.";
                        getch();

                    }

                     else if(click>=16)
                    {
                        system("cls");
                        cout << "Upgrade jest juz kupiony.";
                        getch();

                    }
                }

                    break;

                              case '4':
                {
                    if(score>=200 && click==16)
                    {
                        score=score-200;
                        upgrade3="4. Zakupione.";
                        click = click + 20;

                    }
                    else if(score<200 && click==16)
                    {
                        system("cls");
                        cout << "Za malo punktow. Potrzebne punkty 200.";
                        getch();
                    }

                    else if(click!=16 && upgrade3!="4. Zakupione.")
                    {
                        system("cls");
                        cout << "Kup najpierw upgrade wyzej.";
                        getch();

                    }
                    else if(click==36)
                    {
                        system("cls");
                        cout << "Upgrade jest juz kupiony.";
                        getch();

                    }

                    break;

 

 

                }

            case '5':
                {
                    exit(1);
                }

 

        }

    }
    return 0;
}

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 10 października 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Po prostu tworzysz sobie flagę, która definiuje, czy dany przycisk został wciśnięty. Jeśli wskazuje, że jest, to kolejny raz nie wykona się to, co jest przypisane do danego klawisza:

bool wcisniety = false;

while(true)
{
	if(wcisniety_klawisz() && !wcisniety)
	{
		std::cout << "WCISNIETY!" << std::endl;
		wcisniety = true;
	}
	if(!wcisniety_przycisk())
	{
		wcisniety = false;
	}
}

 

komentarz 10 października 2015 przez smerfowy Nowicjusz (130 p.)
Mógł byś mi to wytłumaczyć bo nie do końca rozumiem jak to ma działać.
komentarz 10 października 2015 przez niezalogowany
@Patrycjerz, tylko że problem znowu sprawadza się do sprawdzenia czy klawisz jest wciśnięty, czy puszczony, więc to co napisałeś nie rozwiązuje problemu.

btw. @smerfowy zdajesz sobie sprawę że powinno być "upgrade", a nie "ubgrade"?
komentarz 10 października 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Ten kod jest tylko przykładem, nie gotowym rozwiązaniem do skopiowania.

Więc zasada działania jest prosta. Flaga (zmienna wcisniety) oznacza, czy jest wciśnięty dany klawisz. Jeśli tak, to ma wartość true, jeśli nie, to false. Pierwszy warunek sprawdza, czy został wciśnięty klawisz oraz czy zmienna wcisniety ma wartość false. Jeśli tak, to program wypisze tekst oraz zmieni wartość flagi na true. Przez to uniemożliwi ponowne wejście w pierwszy warunek, jeśli nie przestaniemy wciskać klawisza. Drugi warunek znowu umożliwia wykonanie akcji przypisanej do klawisze, gdyż zmienia wartość flagi na false.

Sądzę, że zrozumiałeś. Jeśli nie, to pytaj śmiało.

komentarz 10 października 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Ja bym użył i tak funkcji kbhit z biblioteki conio.h, aby sprawdzać, czy klawisz jest wciśnięty:

if(kbhit())
{
	char znak = getch();
	//...
}

 

komentarz 10 października 2015 przez niezalogowany

Rozumiem, że chcesz podpowiedzieć, tylko że problem autora skupia się na tym, że auto nie wie jak wykryć stan przycisku, podczas gdy ty w soim kodzie używasz funkcji wcisniety_klawisz(), która właśnie sprawdza stan klawisza, jeżeli autor by wiedział jak napisać implementację wcisniety_klawisz() to poradziłby sobie z resztą, przez co twoja odpowiedź jest raczej mało warta, równie dobrze mogłeś napisać w swoim pseudokodzie if (puszczony_klawisz() )

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 250 wizyt
pytanie zadane 24 października 2021 w JavaScript przez void6 Użytkownik (790 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 277 wizyt
pytanie zadane 20 czerwca 2021 w JavaScript przez Kalindoreks Użytkownik (620 p.)
+3 głosów
0 odpowiedzi 154 wizyt
pytanie zadane 6 listopada 2018 w Nasze projekty przez hiveplay Początkujący (430 p.)

92,556 zapytań

141,404 odpowiedzi

319,560 komentarzy

61,942 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...