Cześć. Problem prosty.
Mam klasę Pole. Klasa ta ma przyjaciela rysuj_plansze(). Jego zadaniem jest przyjąć 100 obiektów klasy, posprawdzać różne atrybuty i wypisać je na ekranie.
Obiekty trzymam w tablicy, którą tworze tak
Pole **pole;
pole = new Pole*[100];
Wiem, że dużo lepiej byłoby to zrobić vektorem bądź listą, lecz nie ogarniam jak. No ale nie o tym jest moje pytanie, a jest ono banalne. Jak taką tablicę do tego przyjaciela posłać? Próbowałem tak, ale coś nie szło. Nie wyświetliło żadnych błędów, ale chyba nie pobiera atrybutów.
void rysuj_plansze(Pole p[]); // definiowanie funkcji
rysuj_plansze(pole[100]); // wywołanie funkcji
Jako że jestem głąbem mogłem spierniczyć coś w funkcji ,dlatego też zamieszczam jej kod.
void rysuj_plansze(Pole p[])
{
for(int i=1; i<101; i++)
{
system("CLS");
if(i%10 == 0)
{
cout << endl;
}
if((p[i].trafione == false)||(p[i].pudlo == false))
{
cout << "[" << i << "] ";
}
else if(p[i].trafione == true)
{
SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), 12);
cout << "[" << i << "] ";
SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), 15);
}
else if(p[i].pudlo == true)
{
SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), 8);
cout << "[" << i << "] ";
SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), 15);
}
}
}
Program to Gra w Statki, a klasa Pole to nic innego jak pole :D Przepraszam za pytanie o banały, GOOGLE nie pomogło.