• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

W jakich DOKŁADNIE językach są pisane gry

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
457 wizyt
pytanie zadane 4 października 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez falauthy Stary wyjadacz (11,550 p.)
W jakich językach są pisane gry? Wiem, że głównie na PC to C/C++ i C#. Jak wygląda programowanie gier na konsole? Też tak jak na PC? Wiem, że to wszystko głównie opiera się na silnikach, ale nigdy nie zagłębiałem się w temacie konsol

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 4 października 2015 przez Dragonet.17 Pasjonat (19,630 p.)
Tak, w C# - tak powszechnie używa się silnika o nazwie Unity.
Co do konsoli, to używasz biblioteki graficznej - do rysowania i za pomocą funkcji, wprawiasz rysunek w ruch :D
komentarz 4 października 2015 przez falauthy Stary wyjadacz (11,550 p.)
A coś więcej? :)
komentarz 4 października 2015 przez niezalogowany
@Dragonet.17 - nie żeby coś, ale bibliotek graficznych można używać zarówno do gier komputerowych, jak i konsolowych, to samo z silnikami ;) W Unity można zrobić grę na PC i jednocześnie na PS (tak jak powiedział Szymon - wieloplatformowość), a w SFML-u można zrobić na PC i... Hm, w sumie to nie wiem, czy da się zrobić grę na konsolę w takiej zwykłej bibliotece graficznej. W sensie, na pewno się da, ale nie wiem na jakiej ;) A może nawet w SFML-u...
komentarz 4 października 2015 przez Dragonet.17 Pasjonat (19,630 p.)
tak wiem, chciałem tylko zawrzeć to bardzo konkretnie :D

Chodziło mi o bardzo profesjonalne tworzenie gier i jednoczesne wykorzystywanie, bo jak wiadomo wszystko się da, szczególnie kiedy to robi programista :D nawet w SFMLu :D
komentarz 4 października 2015 przez niezalogowany
Oj tak, jak ktoś jest profesjonalistą, to może zrobić nawet okienka w konsoli ;D
0 głosów
odpowiedź 4 października 2015 przez niezalogowany
Dzisiejsze silniki bardzo często są multiplatformowe, dzięki czemu ten sam kod (albo prawie ten sam) działa na wielu urządzeniach.

Jeżeli chodzi o PC, to najczęściej stosuje się C++/C#/Java. W przypadku konsol z racji multiplatformowości stosuję się to samo, chociaż kiedyś niektóre firmy miały własne języki, ale z tego co się orientuję to najczęściej były to pochodne c/c++
komentarz 4 października 2015 przez falauthy Stary wyjadacz (11,550 p.)
Właśnie czytałem, że Javy się nie używa, bo po istnieje takie coś jak Garbage Collector (poprawcie mnie jak coś źle napisałem), który co jakiś czas czyści pamięć i przez to gry co chwile by lagowały.
komentarz 4 października 2015 przez niezalogowany
Ogólnie to się nie powinno i nie polecam, ale ciężko jest ignorować takiego giganta jakim jest Minecraft
komentarz 4 października 2015 przez niezalogowany
No właśnie jestem ciekaw co by było, jakby zrobiono Minecrafta w C++. No, pewnie jakichś mocarnych zmian by nie było, ale przynajmniej by lepiej działał ;)
0 głosów
odpowiedź 4 października 2015 przez Wartownik Obywatel (1,990 p.)
Unreal Engine z tego co słyszałem, bardzo lubię ten silnik : )

Podobne pytania

+2 głosów
2 odpowiedzi 1,043 wizyt
–7 głosów
2 odpowiedzi 407 wizyt
pytanie zadane 6 marca 2017 w Inne języki przez DxKKxD Użytkownik (560 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 140 wizyt

92,775 zapytań

141,703 odpowiedzi

320,557 komentarzy

62,109 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...