• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak dodać fizykę w grze 2d ?

+1 głos
1,929 wizyt
pytanie zadane 22 września 2015 w C i C++ przez Porky Obywatel (1,190 p.)
Mam zamiar napisać platformówkę 2d, ale potrzebuję do niej fizyki. Jakiego silnika fizyki użyć a może napisać coś samemu ?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 22 września 2015 przez niezalogowany
Najlepszy "silnik" fizyczny to Box2D (no, jeśli chodzi o 2D ;)), ale lepiej zrobić grawitację samemu - więcej się zrozumie, więcej się nauczy, a i tak nie jest to takie trudne ;) No, jeszcze zależy a czym chcesz zrobić tą grę ;)
komentarz 22 września 2015 przez niezalogowany
A może kojarzysz taką grę FEZ? 2D i 3D w jednym, sprawdź sobie, bardzo przyjazna gra logiczna :)

Trzym się ;)
komentarz 22 września 2015 przez criss Mędrzec (172,570 p.)

@filipekczek
Tez ogladalem tego goscia przez chwile, link do kanalu: https://www.youtube.com/user/Muzkaw

Gosc jest o tyle miły, że udostępnia swoje kody.
Badzo mi sie spodobal jego konwerter z jpg na ascii :D Kod bardzo prosty, ale cudo.

komentarz 22 września 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_powszechnego_ci%C4%85%C5%BCenia

Bardzo ciekawe rzeczy można zrobić wykorzystując ten wzór, chociaż w "rzeczywistości cyfrowej" realność jest rzadko pożądana.
komentarz 23 września 2015 przez niezalogowany
@Criss - serio, udostępnia O_O A nie, czekaj, chyba jeden projekt ściągnąłem, ale go usunąłem, to było chyba Curve fever (Achtung die Kurve!). No i właśnie zapomniałem też o tym konwerterze, bardzo fajny programik, a skoro mówisz, że kod ma, to go sobie ściągnę i sprawdzę ;) Pewnie i tak nie ogarnę ;D

@event15 - no, dla takich prostych gierek, w których nie trzeba fizycznych fajerwerków, to wystarczy stworzyć zmienną prędkości poruszania się w osi y i ją zmieniać, bez kombinowania z masą, ale w sumie to jest dobry pomysł, żeby zrobić sobie taki fizyczny symulator, kiedyś na pewno taki zrobię, super by było taki zrobić ;)
komentarz 23 września 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Wykonanie nawet nieskomplikowanego silnika fizycznego korzystającego tylko z brył sztywnych jest nie lada osiągnięciem. Trzeba mieć statykę i dynamikę w jednym paluszku, czyli m.in. pęd, siłę, ruch obrotowy (moment bezwładności, moment pędu, moment siły), prędkość, przyspieszenie... aż głowa mała. Jeszcze istnieje wiele różnych praw fizycznych. Dla laików w fizycę nie polecam smiley

0 głosów
odpowiedź 22 września 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
komentarz 1 października 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
A w grach 2D używa się autorskich silników fizyki czy gotowe ?
komentarz 1 października 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Jeśli chodzi o produkcje komercyjne, to w nich liczy się głównie czas i zysk z gry, więc najczęściej wtedy korzysta się z rozwiązań gotowych (najczęściej sprawdzonych). W amatorskich - jak kto woli. Jeśli gra ma mieć tylko jakieś skakanie postacią i prostą grawitację, to najlepiej napisać implementacje takiej mechaniki samemu. Dzięki temu nauczymy się wiele nowego i będziemy mieć większą satysfakcję, ponieważ ta sytuacja jest naprawdę prosta do przeniesienia w kod.
komentarz 1 października 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
A co do gotowców to najpopularniejszy jest Box2D, ale jakie jeszcze mogą być silniki do 2D ? Jest ich dużo ?
komentarz 1 października 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
No cóż, z silników 2D znam jedynie Box2D, ale można także zaimplementować silnik 3D (wiele gier 2D robi się na podstawie przestrzeni trójwymiarowej, tylko kamera jest ustawiona do obiektów prostopadle), np. Havok, czy PhysX (z tego, co wiem, tylko ten drugi jest darmowy).
komentarz 1 października 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
Czyli można powiedzieć że  z czysto 2D nie ma za wielkiego wyboru ?
komentarz 1 października 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Nie wiem, sprawdź sobie w internecie. Tak jak mówiłem, znam jedynie ten silnik fizyczny, ale to nie oznacza, że nie ma innych.
komentarz 2 października 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
A z bibliotek do tworzenia gier, to lepsze będzie SFML czy allegro ?
komentarz 2 października 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Sądzę, że SFML. Allegro ma dość nieprzyjemną budowę (nie wiem, jak z nowszymy wersjami, ale starsze... lepiej nie mówić - długaśne funkcje, brak obiektowości). Ale to nie znaczy, że w Allegro nie zrobisz tego, czego w SFML. Po prostu mi bardziej podszedł SFML.
komentarz 2 października 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
Najpierw będzie pewnie lepiej napisać grę bez fizyki a potem ją dodać.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 555 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 589 wizyt
pytanie zadane 11 stycznia 2017 w C i C++ przez devi Początkujący (320 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 419 wizyt
pytanie zadane 17 grudnia 2016 w Matematyka, fizyka, logika przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)

93,427 zapytań

142,421 odpowiedzi

322,649 komentarzy

62,787 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...