• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jaki silnik fizyki do gry 2d wybrać oprócz Box2d ?

–5 głosów
636 wizyt
pytanie zadane 19 września 2015 w C i C++ przez Porky Obywatel (1,190 p.)
Jest jakiś większy ich wybór ?

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 19 września 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Chipmunk na przykład, bądź jakikolwiek 3d, ale wykorzystywany tylko w dwóch wymiarach.
+2 głosów
odpowiedź 19 września 2015 przez Surykat Stary wyjadacz (14,780 p.)
Zadałeś 3 takie same pytania, weź się opanuj. Mój kumpel do gier 2D, z powodzeniem używa Unity.
komentarz 19 września 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Unity mnie jakoś odpycha. Nie jest wcale łatwiej niż w bibliotece, a wydajność z reguły jest zdecydowanie gorsza.
komentarz 15 kwietnia 2017 przez marcin99b Szeryf (84,250 p.)

wydajność z reguły jest zdecydowanie gorsza

Nie przesadzaj, jeśli to ma być gra 2d, to nie potrzebuje jakiegoś bardzo wydajnego silnika.

Nie jest wcale łatwiej niż w bibliotece


Unity jest (według mnie) bardzo prostym silnikiem i dość szybkim do opanowania.
Jeśli znasz podstawy c# to pisanie skryptów nie powinno być żadnym problemem.
+unity szybko ewoluuje, to już nie jest ten stary "gówniany" silnik używany do brzydkich gier 3d w przeglądarce, powoli staje się czymś sensownym.

Unity mnie jakoś odpycha


Spójrz na gre firewatch, została stworzona w unity, a wcale nie ma jakichś ogromnych wymagań (racja, jest dużo gier z lepszą grafiką które mają niższe wymagania, ale te wcale nie są duże jak na obecne czasy) przy dobrze wyglądającej grafice. Skoro taka gra, w dodatku 3d, może dobrze działać przy sensownej grafice, to wątpię żeby twoja gra 2d miała problemy.

0 głosów
odpowiedź 16 kwietnia 2017 przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)

Mam zamiar napisać platformówkę 2d, ale potrzebuję do niej fizyki. Jakiego silnika fizyki użyć a może napisać coś samemu

 to jest cytat z jednego z twoich pytań.

1. pytasz ciągle o to samo.

2. spróbuj coś pisać a nie tylko planujesz i pytasz na forum.

3. do gry platformowej nie potrzebujesz skomplikowanej fizyki, na początku spróbuj zaimplementować grawitację, bez problemu znajdziesz coś w necie, nawet jak nie znasz angielskiego, później sprawdzaj kolizję itd. zależnie od tego jak ma wyglądać ta "gra".

podstawowa wiedza fizyczna wystarczy.

wzór na siłę ciężkości, przyspieszenie.

grawitacja to projekt na jedną godzinę, no i jeszcze przyda ci się trygonometria (piszę to gdybyś nie uczył się jeszcze tego w szkole)

komentarz 16 kwietnia 2017 przez niezalogowany
Grawitacja to projekt na 5 minut :P
komentarz 16 kwietnia 2017 przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)
nie przesadzajmy :)
komentarz 16 kwietnia 2017 przez mokrowski Mędrzec (158,580 p.)
No widzisz @Hipcio a Bogu zajęło to więcej czasu :-) Pewnie był gorszym programistą :-)

Taki świąteczny humor :-)
komentarz 16 kwietnia 2017 przez niezalogowany
Zależy jaki masz pomysł, wiedzę fizyczną i zamysł co dokładnie chcesz zrobić. Czy to zwykłe spadające kwadraty czy może dodatkowe rysowanie toru ruchu/miejsca upadku etc. Może macie rację, że 5 minut jest trochę zbyt okrutne ;)

Podobne pytania

–1 głos
7 odpowiedzi 6,368 wizyt
pytanie zadane 3 września 2015 w C i C++ przez Porky Obywatel (1,190 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 645 wizyt
pytanie zadane 5 grudnia 2015 w Java przez b00ny Mądrala (6,050 p.)
–1 głos
1 odpowiedź 364 wizyt
pytanie zadane 27 lipca 2016 w C i C++ przez Sinnley Stary wyjadacz (12,810 p.)

93,427 zapytań

142,421 odpowiedzi

322,649 komentarzy

62,787 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...