• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pierwszy Linux. Sterowniki

0 głosów
191 wizyt
pytanie zadane 4 października w Systemy operacyjne, programy przez Freddy Początkujący (250 p.)
Cześć chciałbym prosić was o pomoc.

Chcę obok Windowsa zainstalować Linuxa mam na oku albo Manjaro ewentualnie Linux Mint chyba że macie jakieś propozycje :D ale do rzeczy ogólnie jestem zielony w świecie Linuxa kiedyś coś tam się bawiłem, uczyłem komend w terminalu itp ale to nic chodzi mi o to czy są do linuxa sterowniki bo obecnie martwie się że nie znajde sterowników albo będą jakoś źle działać mam AMD Ryzen 7 5800X i karte Radeona 6800xt na Windowsie wiadomo wszystko jakoś lata ale czy na Linuxie też jakoś w miarę automatycznie instalują się sterowniki takie podstawowe jakieś do płyty itp dzwięk jak to jest ogólnie ?

Graczem jakimś specjalnym nie jestem ale od czasu do czasu uruchomić bym chciał jakąś gierke typu GTA IV czy V itp

Pytam was o to bo chce wypróbować którąś z tych dystrybucji jak wszystko będzie ok to porzucić już Windowsa bo troszkę mnie denerwuje. Dajcie znać co i jak z tym czy są sterowniki aktualne czy jest tak że jedne działają drugie nie (loteria) :D

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 4 października przez WojAbuk Gaduła (3,320 p.)
Ogólnie jak masz sprzęt AMD to sterowniki są już jądrze Linux i będą w każdej dystrybucji Linuksa zaraz po instalacji (no prawie każdej nie jestem pewny jak w Gentoo i wiem, że w LFS trzeba zainstalować i może są jeszcze jakieś wyjątki, ale z dystrybucji o istotnej popularność wszystkie mają sterowniki AMD tylko nie wiem jak z Gentoo).

Ogólnie jak chodzi o sterowniki, to dziś jest podobnie jak z Windows i nie wiem czy częściej natrafiam na problemy z sterownikami na Windows, czy Linuksie.