• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy zmienić uczelnię na 2 roku studiów informatycznych?

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
240 wizyt
pytanie zadane 2 września 2024 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Pineq Nowicjusz (120 p.)
Cześć,
Jestem studentem informatyki na prywatnej uczelni WSEI w Krakowie. Zastanawiam się, czy warto jest przenieść się z prywatnej uczelni na publiczną( Politechnikę Krakowską). Z prywatnej uczelni jestem bardzo zadowolony; nie wymaga ona ode mnie zarywania nocy, spędzania dużej ilości czasu na niepotrzebnej teorii przez co mam dużo czasu dla siebie, aby samodzielnie doszkalać się w programowaniu. Co więcej, w każdej chwili jestem w stanie przenieść się ze studiów dziennych na zaoczne i zacząć pracować na pełny etat ( zależy mi na znalezieniu stażu w tym roku). Boję się, że jak przeniosę się na PK to będę się uczył totalnie nieprzydatnych rzeczy przez co będę miał mniej czasu na samodzielną naukę, gorsze samopoczucie i trudniej będzie mi znaleźć staż. Wydaje mi się, że firmy są bardziej skłonne zatrudnić osobę na studiach zaocznych niż dziennych, gdyż mają po prostu więcej czasu na pracę. Za przeniesieniem na PK przemawia do mnie prestiż tej uczelni, gdyż na pewno w CV lepiej wygląda uczelnia publiczna niż prywatna. Dodatkowo Politechnika Krakowska ma na pewno bardziej rozbudowaną społeczność studencką oraz posiada więcej kół zainteresowań, co również jest plusem w moich oczach.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 3 września 2024 przez Ehlert Ekspert (214,940 p.)

Za przeniesieniem na PK przemawia do mnie prestiż tej uczelni, gdyż na pewno w CV lepiej wygląda uczelnia publiczna niż prywatna.

Zgadzam się, jednak weź proszę pod uwagę, że przez ponad 80% czasu rozmowy rekrutacyjnej odpowiadasz na pytania z wiedzy technicznej, a nie z historii uczelni i osiągach akademickich.