• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Łączenie się z serwerem poza siecią lokalną

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
128 wizyt
pytanie zadane 8 lipca w Sieci komputerowe, internet przez sworip Nowicjusz (120 p.)
Zacznę od tego, że jestem dopiero początkującym jeżeli chodzi o sieci i brakuje mi obycia w tym środowisku. Zrobiłem sobie w domu prosty server postawiony na Debianie. Chciałbym jednak móc jakoś połączyć się z tym serwerem poza domem. Chyba najprostszym sposobem jest łączenie się przez SSH, ale nie wiem jak to ugryźć, żeby móc kontrolować ten server poza domem. Widziałem podobne wątki na forum, ale większość była pisana przez osoby, które mają już jakieś pojęcie. Ja potrzebuję pomocy z wyjaśnieniem dlaczego tak a nie inaczej jak dla początkującego.
Nie wiem czy musi się to wiązać z jakimiś kosztami. Z tego co udało mi się wyczytać to mogę jakoś udostępnić ten serwer przez otwarcie portu na routerze, ale nie wiem do końca jak tego dokonać i czy jest to bezpieczne.

Dodatkowe pytanie brzmi: Czy mogę to przetestować w jakiś sposób będąc w domu? Mieszkam na wsi gdzie nie łapie mi zasięg by móc zrobić hotspota, ani nie posiadam żadnego VPN. (To znaczy mam z antywirusa, ale przypuszczam, że nie działa bo po jego włączeniu wciąż komputer łączył się przez LAN).
1
komentarz 8 lipca przez Oscar Nałogowiec (29,320 p.)

Każde takie połączenia wymaga posiadania 'gdzieś' publicznego adresu IP. To może być adres u ciebie w domu (najlepiej), ale może też być to adres jakiegoś serwera, np. VPS. Można wtedy połączyć się ssh z tym serwerem i przekierować jakiś port na tym serwerze na twój komputer domowy po połączeniu ssh. Oczywiście najlepiej nie port 22.