• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Hardware to SFF PC (Małego desktopa)

Object Storage Arubacloud
0 głosów
66 wizyt
pytanie zadane 23 maja w Sprzęt komputerowy przez woinish Nowicjusz (160 p.)
Witam,
Myślę nad budową małego desktopa. Planuje zainstalować tam linuxa i uczyć się programować i ewentualnie pograć w coś mało wymagającego (monitor mam 4k)
Jestem w tym zakresie początkującym i totalnie nie wiem co dobrać do tego typu pc.
Chciałbym żeby komputer był cichy, mały i nie ssał dużo prądu.

Ram: nie wiem czy 16 czy 32
Procesor: chyba AM5 najlepsze (?), myślałem o ich APU (8500G, 8600G itp.) ale jestem otwarty na sugestie.
Karta graficzna: kompletnie nie potrzebna, ale moge się mylić.
Obudowa: Tutaj problem największy, nie wiem jak wybrać
Zasilacz: żeby był cichy i też coś w stylu 200W więcej nie trzeba (tak myślę)
Dysk: Tutaj najprawdopodobniej kupie sobie 512 nvme i tyle
Płyta główna: też nie wiem co wybrać całkowicie bo nie dokońca wiem czy jest jakaś różnica pomiędzy chipsetami do mojego use-case'u

Jeszcze opcja procesora bez integry i jakieś GPU normalne, choć nie wiem wtedy jak z rozmiarem całego PC...

Ewentualnie mogę złożyć normalnego desktopa, wtedy najważniejsze jest żeby obudowa mogła mi posłużyć długo i żeby się nie kurzyła strasznie jak moja stara
RGB totalnie mnie nie interesuje, nawet lepiej bez

Z góry dzięki za sugestie

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 23 maja przez mokrowski Mędrzec (156,220 p.)
Pamiętaj że SFF (Small From Factor) i USFF (Ultra Small From Factor) mają niewielkie możliwości rozbudowy.