• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dostępność pracy w miastach 100k lub freelancing jako początkujący full stack

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
+2 głosów
461 wizyt
pytanie zadane 6 maja 2024 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Gregorsky Nowicjusz (220 p.)
Witam, jestem po szkole średniej, jutro piszę maturę i prawdopodobnie będę studiował w 100-tysięcznym mieście. Bardzo chciałbym się ubiegać o pracę jako front/back end ale jestem pewien czy będą obecne jakiekolwiek oferty. Na LinkedIn znalazłem jedną ofertę i widzę, że rynek nie jest obfity w takich rozmiarowo miastach. Myślałem też nad robieniem małych/średnich zleceń z kategorii WWW jako freelance. Dwa lata uczyłem się frontendu oraz designu, ostatnio zacząłem zgłębiać backend i czuję, że jestem w stanie nabyć dostateczne umiejętności, aczkolwiek nie wiem jak tu sytuacja wygląda i czy ktoś obeznany mógłby się wypowiedzieć. Podobno od robienia stron są firmy zatrudniające całe ekipy programistów, więc myślę że po prostu nie znajdę klientów na takie usługi.

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 6 maja 2024 przez Ehlert Ekspert (214,940 p.)

Duża część ofert obecnie jest zdalnie, ale z drugiej strony te oferty w większości są targetowane do osób które mają doświadczenie komercyjne i są obyte w pracy zdalnej. 

Dwa lata uczyłem się frontendu oraz designu, ostatnio zacząłem zgłębiać backend

Bez komercyjnego doświadczenia to może znaczyć bardzo bardzo mało. Nie przekreślam, ale z reguły tak jest.

Myślałem też nad robieniem małych/średnich zleceń z kategorii WWW jako freelance. 

Odradzam. Obarczanie się obowiązkiem zrobienia czegoś, na czym się jeszcze dobrze nie znasz, to nie jest dobry pomysł.