• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

MySQL i phpMyAdmin do nauki dla 20 userów

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
0 głosów
194 wizyt
pytanie zadane 5 maja w Hostingi, domeny, usługi przez Rolandes Nowicjusz (140 p.)
Cześć,

stawiam prosty serwer dla mojej grupy do nauki baz danych i programowania aplikacji webowych. Taki prosty hosting. Chcę by każdy user mógł tworzyć i dowolnie manipulować swoimi bazami danych, ale bez dostępu do baz innych userów. Wiem, że można uruchomić wiele instancji MySQLa, ale nie wiem na ile to jest bezpieczne. Czy w takim przypadku będzie konieczne też uruchomienie wielu instancji phpMyAdmina, czy wystarczy jedna?

Czy w takim układzie nie lepiej uruchomić MySQLa w dockerze (może wraz z phpmyadmin)?

Nie mam w tym doświadczenia, a od przeglądania różnych rozwiązań już dostaję oczopląsów i nie potrafię zdecydować, bo też nie wiem ile pracy, które rozwiązanie będzie kosztowało i przy jakiej skali, które stosować.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 5 maja przez Wiciorny Ekspert (278,610 p.)

Generalnie nie wiem jaką wiedzę chcesz przekazywać i czy "jesteś do tego odpowiednią osobą, po tym co przeczytałem", ale dlaczego nie możesz wystawić po prostu tylko 1 instancji MySQL, a potem po prostu prostym mechanizmem skonfigurować uprawnienia dla  użytkowników w taki sposób, aby każdy miał dostęp tylko do swojej bazy danych.?

Jest coś takiego jak MySQL Access Control https://dev.mysql.com/doc/refman/8.0/en/access-control.html

W phpMyAdmin to samo, jedna instancja i zarządzasz uprawnieniami - ograniczenia nakładasz do odpowiedniej bazy.

natomiast co do :  

Czy w takim układzie nie lepiej uruchomić MySQLa w dockerze (może wraz z phpmyadmin)?