Witam, planuje spolszczyć pewną starą grę singleplayer. Nie mogę się dostać do plików z tekstem na dysku, ale mam dwa pomysły, przy jednym potrzebuję pomocy, a więc tak:
1. Pierwszy pomysł jest następujący: mogę robić screenshoty, kiedy gra jest uruchomiona, następnie wyciągać z nich tekst ocrem, a potem zrobić overlaya, który przesłoni oryginalny tekst po angielsku jakimś np prostokątami w odpowiednich kolorach i na nich wyrenderuje tekst po polsku. To mogę zrobić od razu bez żadnej pomocy, ale przechwytywanie ekranu (screenshoty), a następnie ocr to dosyć kosztowne operacje. Jak opublikuje gotowe spolszczenie w takiej formie i odpali je ktoś na słabszym laptopie to nie będzie to raczej działać zbyt dobrze.
2. Mój drugi pomysł wymagał by już waszej pomocy, a także oceny czy jest to w ogóle możliwe. Kiedy podłączyłem do gry cheat engine to byłem w stanie znaleźć pewne teksty w pamięci ram. Np jak byłem w menu to udało mi się znaleźć "New game" i zmienić to na "Nowa gra" (zmiana zadziałała, tekst w grze uległ zmianie). Tak sobie myślę, że skoro t tekst jest w ramie pod postacią stringa to i musi być jakaś funkcja, która renderuje ten tekst na ekranie. Może dałoby się założyć jakiegoś hooka na odpowiednią funkcje i przechwytywać tekst, a następnie go zmieniać na przetłumaczoną polską wersję zanim jeszcze się pojawi na ekranie? Gra jest w opengl, nie wiem co to mogłaby być za funkcja. Ta metoda wydaje się lepsza, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać i czy ma to w ogóle jakiś sens.