• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wysoka utrata pakietów - wina moja czy ISP?

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
213 wizyt
pytanie zadane 15 stycznia w Sieci komputerowe, internet przez Szyszka Gaduła (3,490 p.)
Witam,
Od jakoś 2 tygodni mam packet lossa na poziomie około 45%.
Wynik z PingPlotter: https://imgur.com/a/zsS4HME

Nie wiem, czemu największy loss okazuje się być na moim adresie 192.168.0.1. Wina kabli? Czasami też na starcie testu mój loss na jakimś serwerze Plusa *.plusnet.pl skacze do około 12%, a następnie spada do około 2% i coraz niżej. Korzystam z ODU-IDU 300, LTE 1800MHz FDD (jedyne pasmo dające sensowe prędkości), a od routera lecę na WiFi.

Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów, od tygodnia jestem na nowej umowie (ale high loss pojawił się 2 tygodnie temu). Więc czyja to wina - mam posprawdzać kable, czy raczej ISP coś knuje? Chyba, że to wina pogody, ale wątpie, przecież to nie pierwsza wietrzna zima.
komentarz 15 stycznia przez Wiciorny Ekspert (274,410 p.)
Dzwonisz i pytasz, dostajesz odpowiedź u kogo jest problem.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 18 stycznia przez PabloMorales Użytkownik (810 p.)
wybrane 19 stycznia przez Szyszka
 
Najlepsza

W końcu chyba pojąłem, to zamieszanie z kartami - raz była mowa o karcie WiFi a raz SIM. Jeżeli chodzi o SIM, to raczej nie ma takiego uszkodzenia, które powoduje utratę pakietów- SIM działa, albo nie działa. Mając na myśli ew. uszkodzenie miałem na myśli kartę WiFI. A co do zakupu karty SIM. 5 czy 10 zł na starter to żadne pieniądze. Możesz też wyjąć kartę z jakiegoś telefonu od innego operatora i włożyć ją do ODU (od dołu, jest zaślepka). Jak to ODU PLUS-a nie ma SIM-locka, i na karcie innego operatora będzie hulać, to masz odp. po czyjej stronie jest problem. Ale, jak dla mnie, problem jest z routerem albo Twoim urządzeniem, Wiem, że to nie komp, bo pisałeś, że nie masz, ale nadal nie wiem, co to jest. Jeśli chodzi o kartę WiFI w Twoim sprzęcie, to rozumiem, że ją wyeliminowałeś, bo dostarczyłeś neta do czegoś-tam po USB. Pytanie, skąd wziąłeś tego neta? Jak z tel. komórkowego z PLUS-a, to też już wiesz :) -atakuj PLUS-a. 

Pozdrawiam

komentarz 18 stycznia przez Szyszka Gaduła (3,490 p.)

Sorry, że długo nie odpowiadałem, ale kombinowałem jak mogę wykluczyć winę routera. Musiałem zrobić coś takiego, żeby pakiety od jednego urządzenia przechodziły do drugiego przez router, więc kombinowałem, żeby zrobić dwie podsieci używając dwóch routerów, ale ten IDU-300 jest jakoś mocno ograniczony. Tak czy siak w końcu wpadłem na najprostsze rozwiązanie, czyli swojemu PC ustawiłem statyczny adres ale z innej podsieci niż drugie urządzenie. 

Teraz pingi muszą przejść przez router, żeby przejść do drugiego urządzenia:
Teraz gdy sprawdzam lossy, to ciągle są wysokie (okolice 40% wg. PingPlottera i 5-10% wg. WinMTR), czyli tak samo jak przy testowaniu adresu zewnętrznego. Czyli pewnie wina routera?

komentarz 18 stycznia przez PabloMorales Użytkownik (810 p.)
Sprytnie, kupuję to :)  Dla mnie, tak na "kobiecą intuicję" router, ale 100% pewności nie ma. Na początek zrobiłbym fabrykę (twardy reset). Zwykle jest opisana dziurka z tyłu, trzeba włożyć szpilkę. Jak nie pomoże, tel. do PLUS-a. Jeśli zawierałeś umowę zdalnie, to masz 2 tygodnie na odstąpienie bez konsekwencji. Najlepiej od razu pogrymaś i powiedz, że odstępujesz. Założę się, że chłopaki zagęszczą ruchy :)

Powodzenia
+1 głos
odpowiedź 17 stycznia przez PabloMorales Użytkownik (810 p.)
Cześć,

najbardziej miesza tutaj fakt, że packet  less pojawił się jeszcze przy starym operatorze i utrzymuje się na PLUS-ie. Na logikę: przyczyna raczej nie leży po stronie ISP. Czy jest jakiś element, którego nie wymieniałeś po zmianie operatora? Bo zapewne modem, router, kable wymieniłeś. Żeby się ostatecznie upewnić kup sobie starter za 5 zł z jakiejś   sieci (najlepiej innej, niż miałeś dotychczas), wsadź do modemu i będziesz wszystko wiedział.

Kosmiczna utrata pakietów między Twoim urządzeniem a routerem (192.168.0.1) z kolei świadczyłaby o uszkodzeniu routera, który zapewne zmieniałeś.

Jak dla mnie to mogłoby wskazywać też na Twój sprzęt, konkretnie kartę WiFi. Zaktualizuj sterowniki, jak widzisz na swoim sprzęcie sieć 5GHz łącz się z tą siecią. Może być kwestia konfiguracji karty lub jej fizyczne uszkodzenie. Najlepiej przetestuj na innym sprzęcie. Jak masz możliwość, sprawdź tez przy połączeniu kablowym. Wtedy już będziesz miał pełną wiedzę,

Pozdrawiam
komentarz 17 stycznia przez Szyszka Gaduła (3,490 p.)
edycja 17 stycznia przez Szyszka
Pisząc, że jestem na nowej umowie, miałem na myśli umowę u tego samego operatora, sorry za niedopowiedzenie. Router cały czas ten sam, karta sieciowa 802.11n ta sama, kable (od modemu do routera) te same. Router może pracować w 5GHz. Jakiś pomysł, żeby sprawdzić czy to wina karty sieciowej bez kupowania nowej? Bo laptopa też nie mam. W dodatku teraz widzę, że mam lossy tylko gdy interval ustawie na 0.5s (częstotliwość wysyłania pingów). Już na 1s loss jest 0%.
komentarz 17 stycznia przez Oscar Nałogowiec (29,320 p.)
edycja 17 stycznia przez Oscar

Czy jeśli pingujesz z interwałem 1s to czas odpwiedzi czasami przekracza te 0.5s? Ping działa inaczej pod Windows i pod Linuxem. W pierwszy przypadku czeka ustalony czas, jeśli pakiet nie wróci to traktuje to jako stratę pakietu. Linux wysyła pakiety co ustalony czas, ale na odpowiedź czeka dość długo, potrafi zakceptować odpowiedź nie tylko na ostatnio wysłany pakiet, ale też na wcześniejsze.

Poszukiwanie "wąskiego gardła" można przeprowadzić wykorzystująć polecenie traceroute (tracert pod Windows). Wypisuje ono kolejno węzły sieci przez które idą pakiety. Są w wynikach też czasy, więc można od razu się zorientować gdzie jest problem, ale samo to polecenie nie bada tego czasu dłużej - raptem kilka pakietów. Można potem popingować kolejno to wypisanych węzłów i znaleźć miejsce, gdzie pakiety giną lub jest duże opóźnienie. To tak na przyszłość, bo z podanych informacji wynika, że problem jest tak raczej lokalny...

komentarz 17 stycznia przez PabloMorales Użytkownik (810 p.)

@Szyszka, jak nie masz lapka, czy w ogóle kompa to na czym mierzysz? Wiem, że router jest 2-pasmowy, ale kartę masz 1-pasmową. Ale skoro nie zmieniałeś operatora, ani sprzętu, to może być zarówno modem (ODU), router IDU jak i okablowanie, Zacząłbym od okablowania. Do złączek na ODU mogła dostać się wilgoć.

komentarz 17 stycznia przez Szyszka Gaduła (3,490 p.)
edycja 17 stycznia przez Szyszka
Pablo, chodziło mi o to, że lapek (gdybym go miał) to miałby pewnie kartę 802.11, a tak to mam do sprawdzania użycia tylko tą możliwe wadliwą.

Oscar, czas odpowiedzi to około 50ms. Próbowałem pingować każdy adres z tracert - ale pakiety zawsze przechodzą przez adres prywatny który odrzuca pingi, więc nie bardzo mogę go sprawdzić. Pingowanie wszystkich adresów po tym prywatnym skutkuje lossem który pokazuje się u mnie (pingowanie tego prywatnego adresu daje u niego 100% lossa rzecz jasna, ale u mnie na routerze nadal pokazuje około 40%). W ramach "innej karty sieciowej" zrobiłem sobie tethering przez USB, packet lossy cały czas tak samo wysokie. Spróbowałem też tetherować internet mobilny i też mam losy na tym samym poziomie około 40%. Pojęcia już nie mam o co chodzi.
komentarz 17 stycznia przez PabloMorales Użytkownik (810 p.)

@szyszka, może ja jestem mało kumaty, bo jestem początkujący, ale chętnie czegoś się dowiem. Mówisz o karcie WiFi, W jakim urządzeniu masz ją zainstalowaną? Nie komp, to co: konsola? Telefon? Tethering USB - ok. Ale do czego podłączasz tego neta przez USB?

Co do tracert i pingowania, to gdybyś miał albo mógł pożyczyć coś na Windowsie, to ja używam takiego narzędzia WinMtr. Wykonuje tracert w kółko, dopóki nie zastopujesz. Ja go zapuściłem na ok. 2 godz.do serwera we Francji z interwałem próbkowania 1s żeby mieć porządną utratę pakietów :)

Przestaję widzieć metodę w tym szaleństwie :( Tak czy inaczej, trzeba znaleźć przyczynę. Z tych screenów z PingPlottera niewiele można wywnioskować. Tego WinMtr-a można przeanalizować. Tak, jak radził kolega @Wiciorny, zadzwoń też do PLUS-a. Jak problem jest bardziej złożony, screeny z PingPlottera czy WinMtr mogą im się przydać.

 

 

Podobne pytania

+1 głos
3 odpowiedzi 1,213 wizyt
+1 głos
0 odpowiedzi 1,004 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 1,119 wizyt

92,775 zapytań

141,703 odpowiedzi

320,560 komentarzy

62,109 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...