• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Minecraft - generowanie złóż surowców, Unity

Object Storage Arubacloud
0 głosów
212 wizyt
pytanie zadane 9 listopada 2023 w C# przez Rais3n Nowicjusz (160 p.)
Cześć, chciałem poprosić o radę z czego mógłbym skorzystać, aby moc w losowych (lub pseudolosowych) miejscach generować dane surowce? Skorzystałem już z PerlinNoise, aby generować ukształtowanie terenu i zastanawiałem się czy może istnieje już jakaś wbudowana funkcja, która mogłaby mi pomóc i w tym przypadku? Zastanawiałem, się czy skorzystać tutaj z funkcji Random, do generowania współrzędnych danych surowców, ale mam wrażenie, że wtedy będę od góry wybierał liczbę złóż surowców na danej części świata i tak mnie to trochę zniechęca.
(Oczywiście jak w temacie, gra którą rekonstruuję to minecraft i używam do tego silinika Unity oraz C#)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 9 listopada 2023 przez VBService Ekspert (254,490 p.)
IMO oprócz ukształtowania terenu, możesz użyć Perlin Noise do generowania współrzędnych surowców. Każdy punkt na mapie będzie miał swój własny poziom Perlin Noise, a na podstawie tego poziomu możesz decydować, czy w danym miejscu znajduje się surowiec czy nie. Na przykład, jeśli poziom Perlin Noise przekracza pewien próg, możesz postanowić, że w tym miejscu znajduje się surowiec.

Stwórz np. różne "biomy" na mapie, a następnie przypisz różne zasoby do różnych biomów. Na przykład, lasy mogą mieć więcej drewna, góry więcej złota, a równiny więcej zboża. To pozwoli na naturalne zróżnicowanie surowców na mapie

Rozważ też generowanie surowców np. w zależności od lokalnych warunków, surowce w pobliżu rzek mogą różnić się od surowców na wysokich górach. Możesz użyć Perlin Noise, aby symulować te warunki lokalne.
komentarz 10 listopada 2023 przez Rais3n Nowicjusz (160 p.)
To ja upewnię się czy dobrze zrozumiałem. "Każdy punkt na mapie będzie miał swój własny poziom Perlin Noise...". Ten poziom Perlin Noise mam rozumieć jako wysokość, którą wykorzystywałem do tworzenia ukształtowania terenu czy może raczej ten poziom Perlin Noise ma być inną, niezależną wartością od wysokości w danym punkcie mapy?
komentarz 10 listopada 2023 przez VBService Ekspert (254,490 p.)
edycja 10 listopada 2023 przez VBService

Wartość Perlin Noise można nie tylko wykorzystać do kształtowania terenu, ale także do rozmieszczania losowego złóż itp., sprawdź inne zastosowania tej funkcji

  • generowanie detali tekstury terenu, takich jak piasek, trawa, kamienie itp. Działa to jako dodatkowa warstwa, która dodaje naturalność.
  • symulowanie ruch chmur, generując płynne, nieregularne wzorce, które nadają dynamiczny charakter niebu w grze.
  • generowanie obszarów wodnych, takie jak jeziora i rzeki, nadając im naturalne kształty.
  • kontrolowanie rozmieszczenia roślinności, tak aby np. obszary były bardziej zalesione w niektórych miejscach, a mniej w innych.
  • symulacja ruchu fal wodnych, co powoduje, że animacja powierzchni wód wygląda bardziej naturalnie.
  • wykorzystanie do generowania jaskiń i kryjówek, tworząc nieregularne, naturalne formacje w podziemnym środowisku. itp., itd.

 

mając wygenerowany teren według wartości Perlin Noise, np.

od 0 do 0.2 - "płaski" teren - dostępne zboże (pożywienie), krzewy owocowe (pożywienie), drzewa (drewno), jezioro (ryby - pożywianie), domostwa trudne do obrony itd.

od 0.2 - 0.45 - teren pagórkowaty - krzewy, drzewa, jaskinie (ukryte artefakty, kopalnie minerałów, kryjówka) itd.

od 0.45 do 0.65 - teren górzysty - domostwa, zamki trudniejsze do zdobycia, drzewa, złoża granitu, złota, srebra itp.

od 0 do -0.2 - wgłębienie terenu - jezioro, rzeka (źródła wody), złoża węgla itp.

 

komentarz 10 listopada 2023 przez Rais3n Nowicjusz (160 p.)

Brzmi to ciekawie, poprzeglądam sobie to wszystko.
Dzięki wink

komentarz 10 listopada 2023 przez VBService Ekspert (254,490 p.)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 162 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 266 wizyt
pytanie zadane 2 października 2017 w PHP przez `Krzychuu Stary wyjadacz (13,940 p.)
+2 głosów
1 odpowiedź 559 wizyt
pytanie zadane 30 kwietnia 2017 w PHP przez Dawid Warduliński Obywatel (1,830 p.)

92,654 zapytań

141,543 odpowiedzi

319,954 komentarzy

62,023 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...