Witam,
Mam takie polecienie i nie bardzo umiem sobie z nim poradzić:
W bazie danych systemu rejestracji wypożyczalni sprzętu narciarskiego zostały utworzone następujące tabele:
Sprzet_narciarski (id_sprzetu, id_rodz_sprzetu, rok_produkcji, rozmiar, id_marki, zuzyty)
Rodzaj_sprzetu (id_rodz_sprzetu, nazwa)
Wypozyczenia (id_sprzetu, data_wypozyczenia, data_zwrotu)
- Utworzyć użytkownika pracownik_narty o haśle pracownik. Umożliwić mu wstawianie i modyfikowanie informacji tylko o nartach (NARTY w polu nazwa tabeli Rodzaj_sprzetu).
- Temu samemu użytkownikowi, umożliwić usuwanie informacji o sprzęcie zużytym (pole zuzyty tabeli Sprzet_narciarski ustawione na tak).
- Tak zmodyfikować tabele, by nie można było wypożyczyć sprzętu, który nie został wprowadzony do bazy danych i nie można było usunąć sprzętu, który jest wypożyczony
Narazie wymyśliłem coś takiego do pkt 1:
CREATE VIEW Pracownik_narty_view AS
SELECT *
FROM Rodzaj_sprzetu r, Sprzet_narciarski s
WHERE r.id_rodz_sprzetu = s.id_rodz_sprzetu and nazwa = 'NARTY';
GRANT INSERT, UPDATE ON Pracownik_narty_view TO pracownik_narty;
A w 2 mam tak:
GRANT DELETE ON Pracownik_narty_view TO pracownik_narty WHERE zuzyty = 'tak';
Co do 3 to prosiłbym o jakieś wskazówki