• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Propozycja podzespołów

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
235 wizyt
pytanie zadane 6 czerwca 2023 w Sprzęt komputerowy przez kking1232 Początkujący (340 p.)
Cześć :)

potrzebuje propozycji do przyspieszenia pracy laptopa. Jestem kompletnym laikiem w tych tematach, a zależy mi na przyspieszeniu pracy laptopa. Laptop jest od babci. Wykorzystany na codzień do używania portali tych facebook, oglądanie filmów. Podjąłem już pare prób formatów, lecz niestety laptop już nie wyrabia za bardzo. Budżet przynajmniej do 500-600 zł :)

 

Dane laptopa:

- Laptop Acer Aspire E1-531

- Intel 1000M (1,8 GHz, 2 MB L3 Cache)

- Intel HD Graphics

- 2 GB DDR3 Memory

- 320 GB HDD

Zależy mi głównie na podzespolach tj. procek, ram i dysk (sdd), z góry dzięki za odpowiedzi :)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 6 czerwca 2023 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
edycja 7 czerwca 2023 przez j23

Tak to widzę (procesor trzeba by jeszcze sprawdzić):

  • i7-3632QM
  • 8GB (2x4GB DDR3 1333)
  • dysk SSD

 

komentarz 7 czerwca 2023 przez kking1232 Początkujący (340 p.)
Co potrzeba sprawdzić w procesorze? Dałoby radę jakiś konkretne linki podesłać do podzespołów? :)
komentarz 7 czerwca 2023 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
edycja 7 czerwca 2023 przez j23

Jeszcze raz sprawdziłem obsługiwane procesory i szczerze mówią niezły mindfuck jest. W internetach piszą, że procesor jest na sockecie rPGA988 w service manualu, że rPGA989. Nie wiem, być może to zależy od rewizji płyty głównej. Użyj CPU-z, tam chyba będziesz miał pełne info na temat procesora.

Niezależnie jaki masz typ gniazda, i7 trzeciej generacji nie wstawisz.

--- dodane ---

Jeśli laptop stoi na chipsecie Intel HM70, to nic mocniejszego niż intel Penium 2030M nie wstawisz.