Nie wiem co dokładnie robiłeś więc napiszę jak ja kompiluję:
1 kompilacja biblioteki (configure --opcje, make, make install)
2 tworzę sobie jaki projekt c++
3 kompilacja przy pomocy makefile
oto przykład makefile multiplatformowego (windows i linux)
$(info Opcje: l64 w32 w64 )
ifndef HOST
$(error zmienna HOST nie zdefiniowana...)
endif
$(info Kompilacja dla: $(HOST))
ifeq ($(HOST), l64)
CXX = g++
APPNAME = bin_l64/game
OBJDIR = obj_l64
FLAGS = /home/joszi/sdl_l64/bin/sdl2-config --cflags
LIBS = /home/joszi/sdl_l64/bin/sdl2-config --libs
else ifeq ($(HOST), w32)
CXX = i686-w64-mingw32-g++
APPNAME = bin_w32/game.exe
OBJDIR = obj_w32
FLAGS = /home/joszi/sdl_w32/bin/sdl2-config --cflags
LIBS = /home/joszi/sdl_w32/bin/sdl2-config --libs
else ifeq ($(HOST), w64)
CXX = x86_64-w64-mingw32-g++
APPNAME = bin_w64/game.exe
OBJDIR = obj_w64
FLAGS = /home/joszi/sdl_w64/bin/sdl2-config --cflags
LIBS = /home/joszi/sdl_w64/bin/sdl2-config --libs
endif
OPT = -O2 -Wall
all: $(OBJDIR)/main.o $(OBJDIR)/window.o
rm -f bin/$(APPNAME)
$(CXX) $(OBJDIR)/*.o `$(LIBS)` -o $(APPNAME)
clean:
rm -f $(OBJDIR)/*.o
rm -f $(APPNAME)
$(OBJDIR)/main.o: src/main.cpp src/main.hpp
$(CXX) src/main.cpp $(OPT) -c `$(FLAGS)` -o $(OBJDIR)/main.o
$(OBJDIR)/window.o: src/window.cpp src/window.hpp
$(CXX) src/window.cpp $(OPT) -c `$(FLAGS)` -o $(OBJDIR)/window.o