• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Linux połączenie partycji

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
539 wizyt
pytanie zadane 14 marca 2023 w Systemy operacyjne, programy przez Iei Bywalec (2,170 p.)
Czy można w jakiś prosty sposób (jestem początkujący w linuxie) połączyć wszystkie dostępne na komputerze partycje w jedną? Chodzi mi o to, że na partycji "główny system plików" mam mało miejsca, a na pozostałych partycjach łącznie dużo, więc można by je wykorzystać. Niektóre partycje są niezamontowane.
komentarz 14 marca 2023 przez Oscar Nałogowiec (29,340 p.)
Połaczenie dwóch używanych partycji, tak by nie stracić plików z żadnej z nich może być trudne. Chyba najpierw trzeba by przegrać pliki na jedną. Przecież teoretycznie mogą mieć różne filesystemy. A połączyć w zasadzie można sąsiadujące partycje.
komentarz 14 marca 2023 przez Iei Bywalec (2,170 p.)
A gdyby tak zainstalować linuxa od początku, to byłoby łatwiej?
komentarz 14 marca 2023 przez j23 Mędrzec (195,240 p.)
Pewnie byłoby łatwiej, ale jeśli masz jakieś dane na innych partycjach to i tak musisz je przenieść w inne miejsce (np na partycję, którą będziesz rozszerzał).

Partycji boot/uefi nie powinieneś ruszać.

Pokaż, jaki masz układ partycji na dysku.

@j23

1

Możesz spróbować zrobić tak, jak wspomniał @trzczy, czyli użyć GParted na systemie uruchomionym z pendrive'a, usunąć partycję z Windowsem i spróbować rozciągnąć partycję z Linuksem.

Pewnie trzeba będzie przestawić w /etc/fstab nazwę partycji root /.

Pokaż zawartość tego pliku.

@j23 ukryłem uuid, bo nie wiem czy to bezpiecznie pokazywać

1

To jest UUID partycji, żadne supertajne hasło czy coś ;)