• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Java stałe final

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
268 wizyt
pytanie zadane 24 lutego 2023 w Java przez Hubert731 Obywatel (1,650 p.)
Witam, tworzę prostą grę Snake w javie. Czy dobrym pomysłem będzie stworzenie oddzielnej klasy która będzie przechowywała wszystkie stałe?
komentarz 24 lutego 2023 przez Whiskey_Taster Pasjonat (15,610 p.)
Co masz na myśli poprzez "wszystkie stałe"?
komentarz 25 lutego 2023 przez Hubert731 Obywatel (1,650 p.)
rozmiary ekranu, wielkości objektów itp
komentarz 26 lutego 2023 przez Whiskey_Taster Pasjonat (15,610 p.)
To tak jak myślałem. Nie, w takim razie to ma mało sensu, bo tak czy inaczej będziesz musiał w jakiś sposób wczytać owe zmienne, więc albo byś musiał specjalnie dzielić te zmienne i grupować w jakiś sensowny sposób, albo dostaniesz klasę z wieloma stałymi, które nie będą ze sobą za bardzo powiązane.

Ja bym takie rzeczy jak rozmiar ekranu trzymał w klasie reprezentującej ekran. Jak nie chcesz, by każdy ekran miał swoje własne prywatne pole ze stałą oznaczającą szerokość czy wysokość, to wystarczy wykorzystać pola statyczne.

Wiesz, Twoja gra ma być prosta, więc nie ma co sobie życia komplikować.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 24 lutego 2023 przez Wiciorny Ekspert (269,120 p.)
wybrane 25 lutego 2023 przez Hubert731
 
Najlepsza
jest to jakieś rozwiązanie więc o ile ta klasa ma być UTILSOWYM wraperem na po prostu dostawce stałych to jak najbardziej ,możesz, pamiętaj że najlepiej zachować jednoznaczność klasy- więc jeśli to będą stałe z np informacjami (błedów) to wtedy nie pakować tam innych informacji, jakby rozgraniczyłbym też typy informacji w grze na specjalne klasy, żęby np pozostałe kontekstowe informacje były w klasach które maja jednoznaczne powiązanie
Co ważniejsze klasa która jest dostawcą takich informacji, nie powinna zawierać zachowania, czyli metod które mogą powodować side effects.

ErrorMessageUtils - > informacje o błędach
PlayerMessageUtils -> informacje o czymś, co jest związane z obiektem Player, czy graczem, nie wiem jak wygląda twoja aplikacja, ale to tylko wskazówki.
Klasa powinna być wtedy  finalna nie moze być statyczna jeśli nie jest typu inner Class.
komentarz 25 lutego 2023 przez Hubert731 Obywatel (1,650 p.)
Czy mogę odwoływać się do tych stałych bez tworzenia instancji?
komentarz 26 lutego 2023 przez Wiciorny Ekspert (269,120 p.)
do statycznych stałych nie utworzysz instancji, gdyż stałe przynależą do klasy a nie obiektu, więc twierdząco odp brzmi tak jak najbardziej.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 131 wizyt
pytanie zadane 1 września 2020 w Java przez amtrax Dyskutant (9,630 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 449 wizyt
pytanie zadane 16 lutego 2019 w Java przez Potopiec Obywatel (1,550 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 1,714 wizyt
pytanie zadane 13 października 2016 w Java przez rubesom Obywatel (1,690 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...