Dzień dobry!
W Unity 3d zamierzam stworzyć prostą grę polegająca na sterowaniu latającą rakietą. Napisałem kod gdzie rakietą sterujemy do góry, na dół, w lewo i w prawo, a do tego chciałbym dodać mały detal polegający na tym że np. Gdy rakietą poruszasz się w prawo to ona przy tym lekko obraca się właśnie w prawo. Z napisaniem kodu aby się obróciła nie było problemu jednak nie jestem w stanie wprowadzić ograniczenia do tego obrotu. Chodzi mi o to że np. rakieta może się obrócić w wartości y tylko do 19f i dalej już nie może, a po puszczeniu przycisku odpowiedzialnego za zakręt, naprostuje się. Tutaj załączam część kodu odpowiedzialnego za zakręt:
if (Input.GetKey(KeyCode.D))
{
transform.Rotate(new Vector3(0, 1f, 0));
transform.position = transform.position + new Vector3(0, 0, 0.04f);
}
Zastanawiam się czy może nie czasem do if dać porównanie obecnej wartości y znakiem "<=" do wartości jakiej rakieta może maksymalnie się obrócić, tylko że nie wiem jak. Jeśli ktoś wie jak to zrobić, albo jak to zrobić inaczej to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam!