Dzień Dobry!
Jeśli chodzi o program unity 3d to jestem w tym totalnie świeży i mam jeden problem. Może dla niektórych wydaje się to banalne, ale dla mnie to problem nie do rozwiązania. Mianowicie zrobiłem platformę z obiektu "plane". Po jednej stronie tej platformy postawiłem ścianę zrobioną z obiektu "cube" natomiast po drugiej stronie tej platformy dałem zwykły sześcian, też oczywiście z obiektu "cube". Dla tego sześcianu stworzyłem skrypt w C# dzięki któremu będzie się on poruszał po platformie w stronę tej ściany, zakładając że jak sześcian dotrze do tej ściany to ściana z kolei zatrzyma ten sześcian. Jednak nie wiem jak, ale sześcian przenika przez ścianę delikatnie ją przy tym poruszając. Próbowałem różnych ustawień w: Boxcolider i Rigidbody, aby zadziałało tak jak powinno, ale jednak to na nic. Wiecie może jak to zrobić, aby ściana zatrzymała sześcian i żeby przy tym nawet nie drgnęła? Jeśli jest to potrzebne to dołączam skrypt do poruszania sześcianu:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class Poruszanie : MonoBehaviour
{
void Update()
{
transform.position = transform.position + new Vector3(-0.1f, 0, 0);
}
}
Z góry dziękuję!