• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Co mam Źle w tym kodzie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
323 wizyt
pytanie zadane 21 grudnia 2022 w C# przez Mrevus Nowicjusz (120 p.)
edycja 21 grudnia 2022 przez Arkadiusz Waluk

Witam,

Robię grę w Unity w C#  i mam taki problem robię skrypt na poruszanie się i skakanie oraz na maksymalną ilość skoków wynosząca 2 i mam pytanie co jest Źle w tym kodzie

using System.Collections;

using System.Collections.Generic;

using UnityEngine;



public class Player2 : MonoBehaviour

{



    public float speed;

    public float jumpMultipier;

    private Rigidbody2D rb2d;

    private float x_move;

    private int jumpsleft;

    private bool canJump;



    // Start is called before the first frame update

    void Start()

    {

        rb2d = GetComponent<Rigidbody2D>();

    }



    // Update is called once per frame

    void Update()

    {

        x_move = Input.GetAxis("Horizontal");

        rb2d.velocity = new Vector3(x_move * speed, rb2d.velocity.y, rb2d.velocity.x);

        if(Input.GetKeyDown(KeyCode.Space) && jumpsleft > 0)

        {

            rb2d.AddForce(Vector3.up * jumpMultipier);

            jumpsleft--;

        }

 

 

    }

    private void OnCollisionEnter(Collision collision)

    {

        jumpsleft = 2;

    }

}
1
komentarz 21 grudnia 2022 przez SzkolnyAdmin Szeryf (86,360 p.)

1. Wstaw kod w bloczek przeznaczony do tego celu.

2. Co ten kod ma robić? Inaczej trudno stwierdzić, co jest w nim nie tak.

komentarz 22 grudnia 2022 przez Mrevus Nowicjusz (120 p.)
Ad1 co to jest ten kod bo tak średnio rozumiem ten skrypt

robiłem z poradnika ale nie działa tylko chodzenie a skakanie wogole

Ad2 ten kod ma pozwolić chodzić,skakać,oraz ustawić maksymalną ilość skoków do 2

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 23 grudnia 2022 przez VBService Ekspert (252,660 p.)

W tym kawałku kodu, który podałeś, używasz m. in. zmienne

x_movespeed

rb2d.velocity = new Vector3(x_move * speed ...);

jumpsleftjumpMultipier

        if(Input.GetKeyDown(KeyCode.Space) && jumpsleft > 0) 
        { 
            rb2d.AddForce(Vector3.up * jumpMultipier);
            ...
        }

 

 a nie masz zainicjowanych dla nich wartości "początkowych"

    public float speed;
 
    public float jumpMultipier;
 
    private Rigidbody2D rb2d;
 
    private float x_move;
 
    private int jumpsleft;
 
    private bool canJump;
 
 
 
    // Start is called before the first frame update
 
    void Start()
 
    {
 
        rb2d = GetComponent<Rigidbody2D>();
 
    }

 

więc domyślnie "wszystkie" mają wartość 0 (zero - bo int i float)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 183 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 510 wizyt
pytanie zadane 29 października 2017 w C i C++ przez maksymilian467 Nowicjusz (160 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 86 wizyt

92,536 zapytań

141,377 odpowiedzi

319,455 komentarzy

61,922 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...