• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Python (Pygame) Problem z listą

Object Storage Arubacloud
0 głosów
453 wizyt
pytanie zadane 17 grudnia 2022 w Python przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)

 Więc, chciałbym stworzyc generator poziomow dla mojej gry, jednak kiedy printuje liste "Sciany" printuje sie cos takiego: [<__main__.Sciana object at 0x0000018E2472C410>, <__main__.Sciana object at 0x0000018E28C15790>, <__main__.Sciana object at 0x0000018E28C15250>, <__main__.Sciana object at 0x0000018E28C15710>]

 

Co zrobic zeby zamiast tego printowalo sie cos takiego :  Sciana(200,400,25,25) ?

 

Tutej moj kod:

 

import pygame
import time

pygame.init()
window = pygame.display.set_mode((1280, 720))

pozycja = 0


x = 0
y = 0
class Sciana:
    def __init__(self, x, y, szerokosc, wysokosc):
        self.x_cord = x
        self.y_cord = y
        self.szerokosc = szerokosc
        self.wysokosc = wysokosc
        self.hitbox = pygame.Rect(self.x_cord, self.y_cord, self.szerokosc, self.wysokosc)

    def draw(self):
        pygame.draw.rect(window, (0,0,0) , self.hitbox)
 
run = True
item = 'sciana'
image = pygame.image.load('select.png')

sciany = [
    Sciana(0,0,25,25)
]



while run:
    time.sleep(0.05)
    pygame.time.Clock().tick(30) 
    for event in pygame.event.get():
        if event.type == pygame.QUIT:  
            run = False

    keys = pygame.key.get_pressed()

    speed = 25
    if keys[pygame.K_1]:
        item = 'sciana'
    if keys[pygame.K_2]:
        item = 'lava'
    if keys[pygame.K_RIGHT]:  
        x += speed
    if keys[pygame.K_LEFT]: 
        x -= speed
    if keys[pygame.K_UP]:  
        y -= speed
    if keys[pygame.K_DOWN]: 
        y += speed
    if keys[pygame.K_SPACE]:  
        if item == 'sciana':
            sciany.insert(pozycja, Sciana(x,y,25,25))
            print(sciany)
            pozycja += 1
    
 

    player = window.blit(image,(x, y,))
    window.fill((255,255,255))  
    window.blit(image,(x, y,))  
    pygame.display.update()

 

komentarz 17 grudnia 2022 przez Whiskey_Taster Pasjonat (15,610 p.)

Ogółem, jak chcesz mieć "stringową" reprezentację obiektu, to definiujesz sobie __str__

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 19 grudnia 2022 przez KateF Lubelski Szef Nowicjusz (240 p.)

Musisz użyć magicznej metody __str__. Umieść coś w tym stylu pod __init__ w klasie:

def __str__(self):

        return f"{self.x_cord}, {self.y_cord}, {self.szerokosc}, {self.wysokosc}"

komentarz 19 grudnia 2022 przez VBService Ekspert (253,120 p.)

W ramach ciekawostki (uzupełnienia, powyższej odpowiedzi)

Co zrobic zeby zamiast tego printowalo sie cos takiego :  Sciana(200,400,25,25) ?

np.

def __str__(self):
        return f"Sciana({self.x_cord},{self.y_cord},{self.szerokosc},{self.wysokosc})"

 

print(sciany[-1]) # ostatnio dodany

for sciana in sciany:
     print(sciana)

całość

import pygame
import time
 
pygame.init()
window = pygame.display.set_mode((1280, 720))
 

class Sciana:
    def __init__(self, x, y, szerokosc, wysokosc):
        self.x_cord = x
        self.y_cord = y
        self.szerokosc = szerokosc
        self.wysokosc = wysokosc
        self.hitbox = pygame.Rect(self.x_cord, self.y_cord, self.szerokosc, self.wysokosc)

    def __str__(self):
        return f"Sciana({self.x_cord},{self.y_cord},{self.szerokosc},{self.wysokosc})"

    def draw(self):
        pygame.draw.rect(window, (0,0,0) , self.hitbox)
  

item = 'sciana'
image = pygame.image.load('select.png')
 
sciany = [
    Sciana(0,0,25,25) # pozycja 0
] 


pozycja = 1 
x = 0
y = 0

speed = 25
run = True

while run:
    time.sleep(0.05)
    pygame.time.Clock().tick(30)
    keys = pygame.key.get_pressed()
    
    for event in pygame.event.get():
        if event.type == pygame.QUIT or keys[pygame.K_ESCAPE]:  
            run = False
 
    if keys[pygame.K_1]:
        item = 'sciana'
    if keys[pygame.K_2]:
        item = 'lava'
    if keys[pygame.K_RIGHT]:  
        x += speed
    if keys[pygame.K_LEFT]: 
        x -= speed
    if keys[pygame.K_UP]:  
        y -= speed
    if keys[pygame.K_DOWN]: 
        y += speed
    if keys[pygame.K_SPACE]:  
        if item == 'sciana':
            sciany.insert(pozycja, Sciana(x,y,25,25))
            
            # dla demonstarcji
            print(sciany[-1]) # ostatnio dodany
            print('-'*20)
            for sciana in sciany:
                print(sciana)
            print('-'*20)
            for sciana in sciany:
                print(f'x_cord: {sciana.x_cord}, y_cord: {sciana.y_cord},' +
                      f'szerokosc: {sciana.szerokosc}, wysokosc: {sciana.wysokosc}')
            print('-'*20)
            for sciana in sciany:
                print(f'hitbox: {sciana.hitbox}')
            print('-'*60)
                
            pozycja += 1     
  
 
    player = window.blit(image,(x, y,))
    window.fill((255,255,255))  
    window.blit(image,(x, y,))  
    pygame.display.update()

pygame.quit()

 

komentarz 20 grudnia 2022 przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)

@KateF Lubelski Szef, Dzieki bardzo ;)

komentarz 20 grudnia 2022 przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)
Dzieki

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 230 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 272 wizyt
pytanie zadane 20 czerwca 2023 w Python przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 57 wizyt
pytanie zadane 4 sierpnia 2023 w Python przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,560 komentarzy

61,941 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...