• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Słabe wyniki z matematyki, a przyszłość i kariera w IT

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
687 wizyt
pytanie zadane 24 listopada 2022 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez New Light Początkujący (300 p.)
edycja 24 listopada 2022 przez New Light

Witam, jestem nowy na forum. Jestem też uczniem liceum, który za około 5 miesięcy zdaje maturę. Oprócz przedmiotów podstawowych planuję pisać rozszerzoną matematykę oraz angielski. Od lat planuję pracować w IT, najlepiej jako programista lub grafik 3D (to trochę inna bajka, ale w ostatnim czasie nawet mi do tego bliżej).

Niestety, aby dostać się na studia informatyczne lub jakikolwiek ścisły kierunek potrzeba dobrze napisać matmę, która jest najważniejsza w punktacji, a ja mam tragiczne oceny z tego przedmiotu praktycznie od początku szkoły. Oprócz tego dosłownie w ostatnich dniach pisałem matury próbne i już teraz wiem, że matematyka poszła mi bardzo źle. Do tego stopnia, że jeśli z podstawowego arkusza uzyskam powyżej 30% to będzie to już sukces. Podobno próg wejścia na informatykę na większości uczelni to blisko 100% z podstawy i przynajmniej 30-50% z rozszerzenia. Dodatkowo słyszałem, że na samych studiach (kierunek to informatyka lub grafika komputerowa) przez pierwszy rok przerabiana jest głównie matematyka i to na bardzo wysokim poziomie. Czyli ciężko będzie się tam dostać a jeszcze ciężej tam zostać. Ja potrzebuję jednak studiować właśnie tam, gdzie nauka pokrywa się jakoś z moimi zainteresowaniami.