• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programik do nauki symboli pierwiastków chemicznych, ogólne wskazówki jak zacząć

Object Storage Arubacloud
0 głosów
448 wizyt
pytanie zadane 6 października 2022 w C i C++ przez mgwatupa Nowicjusz (120 p.)
Dzień dobry,
Jestem zupełnie początkującą osobą i próbuję napisać prosty proceduralny programik w C++ do nauki symboli pierwiastków chemicznych. Program ma losować nazwę pierwiastka i pytać o jego symbol. Czy ktoś mógłby mnie pokierować jak to ogólnie ugryźć. Mam parę pomysłów, ale każdy z nich to droga przez setki linijek kodu, a zdaję sobie sprawę, że muszą istnieć prostsze rozwiązania tego problemu. Wystarczy mi wskazówka typu idź tą drogą a nie tamtą. Użyj tego rozwiązania itd.

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 6 października 2022 przez Apled Dyskutant (9,520 p.)

Najważniejsze będzie to, że musisz powiązać nazwy z symbolami i tutaj najprostszy sposób to będzie mapowanie. Możesz użyć (z bibliotek STL):

- std::map z biblioteki <map>

- std::unordered_map z biblioteki <unordered_map>

Polega to na tym, że tworzysz zbiór par: klucz - wartość, np. 1 - jeden, 2 - dwa (klucz nazywa się first, a wartość to second).

Niestety wszystkie wzory będziesz musiał zmapować ręcznie, więc straci to trochę na czytelności.

Potem musisz losować klucz ze zbioru i sprawdzać czy cin (domyślam się, że chcesz zrobić aplikację konsolową) jest zgodny z wartością klucza.

No i będziesz musiał dodać jakieś sprawdzanie, czy dany klucz już się wcześniej nie wylosował, np. może poprzez usuwanie danego klucza ze zbioru (w ten sposób na pewno nie wylosuje się po raz drugi, bo już go nie będzie)

1
komentarz 6 października 2022 przez mgwatupa Nowicjusz (120 p.)