JS. Zrobisz w nim aplikacje internetowe, desktopowe (Electron, Tauri), mobilne (React Native), konsolowe, na upartego nawet aplikacje na embedded systems (QuickJS) czy w automatyce/robotyce (JerryScript, Node-RED). A w połączeniu z WebGL/WebGPU i różnymi APIs (np. do obsługi gamepadów) nawet na upartego da się zrobić całkiem porządne gry 3D w przeglądarce.
Tylko że najbardziej uniwersalny != najlepszy. JS jest wykorzystywany w tych wszystkich dziedzinach nie dlatego, że daje w nich najlepsze rezultaty, tylko daje wystarczająco dobre rezultaty za relatywnie niską cenę. Niemniej praktycznie w każdym zastosowaniu (oprócz, rzecz jasna, aplikacji internetowych) istnieją bardziej wyspecjalizowane rozwiązania, pozwalające osiągnąć lepsze rezultaty. Dlatego, jeśli masz już wybraną jakąś gałąź, to raczej celuj w język dla tej dziedziny przeznaczony, niż szukaj czegoś uniwersalnego. Prawda jest taka, że jak już będziesz umiał na sensownym poziomie programować w jakimś języku, to będziesz w stanie bez większych trudności przeskoczyć w przyszłości na inny język, lepiej dostosowany do nowego wyzwania.
Co do gamedevu, to akurat dość specyficzna działka i zaryzykowałbym stwierdzenie, że bardziej się tutaj liczy znajomość konkretnego silnika i jego ekosystemu, niż umiejętność tworzenia czegoś od całkowitych podstaw. Własne silniki utrzymują tak naprawdę największe studia, które na to stać, a i tak choćby taki CDPR przerzucił się obecnie na Unreala.